Новата дирекция за правата на пациентите към Министерството на здравеопазването започна работа по пациентски сигнали. Пстъпили жалби и сигнали от граждани вече се обработват. За това съобщиха от здравното министерство. Новата дирекция ще помага не само в контрола по спазването на правата на пациентите, но също така ще може да разработва методологии, програми, стратегии, както и да предлага промени в нормативни актове.
Да се предлагат начини за решаването на проблемите на пациентите чрез законови средства е основната цел на новата дирекция, посочи Елена Болтаджиева, съветник в кабинета на министъра на здравеопазването.
Също така се обсъжда откриването на приемна, в която гражданите да могат да дискутират своите проблеми и заедно с експертите да търсят решенията им, ще бъде създадена електронна поща, на която пациентите да могат да подават своите сигнали и жалби онлайн.