Творческият конкурс за лого на Биосферен парк „Червената стена“ се проведе по идея на Регионалната инспекция по околната среда и водите (РИОСВ) в Пловдив, съвместно с община Асеновград. Създаването на цялостен бранд е част от проект за подпомагане на устойчивото икономическо и социално развитие на парка, финансиран по „Програма за участие“ на ЮНЕСКО. Журито на конкурса бе съставено от представители на РИОСВ – Пловдив и на община Асеновград, творци и фотографи. Те разгледаха 105 идейни проекта, подадени от 60 участници от страната и чужбина. Предложенията за лого на Биосферен парк „Червената стена” са оценени по следните критерии: концепция, дизайн, символно значение, лаконичност и приложимост.
Победител в конкурса е 29-годишната асеновградчанка и графичен диазайнер Илияна Сивкова. Нейният идеен проект единствено получи максималният брой от 40 точки. Графичният стил на Илияна Сивкова е минималистичен, с изчистени форми и балансирана композиция, което прави логото разпознаваемо и лесно за възприемане в различни мащаби и среди, от указателни табели и сувенири до дигитални платформи. Цветовата палитра е изградена около топли, земни тонове и приглушено маслиненозелено и създава усещане за принадлежност към природата, автентичност и устойчивост. Логото ще се използва за отличаване на местни производители, занаятчии и туристически услуги в региона, като подчертава връзката им с биосферния парк. То ще бъде регистрирано в Държавния регистър на търговските марки в Патентното ведомство на Република България. Това ще позволили разграничаването им от техните аналози на пазара и ще допринесе за повишаването на добавената им стойност.
Като победител в конкурса Илияна Сивкова ще получи парична награда на стойност 1000 лева. Екипът на РИОСВ – Пловдив, община Асеновград и членовете на комисията благодарят на всички участници в конкурса за вложените усилия и креативност и поздравяват Илияна Сивкова!                                                                                    „Избраният визуален знак съчетава природната идентичност, културното наследство и усещането за устойчиво бъдеще. В него вложих три основни елемента, които отразяват не просто физическото пространство, а духа на мястото – скалният връх, дал име на резервата, архитектурният силует, вдъхновен от Асеновата крепост и стилизирана растителност, която препраща към типичната планинска флора“, обеснява Илияна Сивкова пред журито на конкурса своята концепция. Целта на нейният проект е  създаването на съвременна емблема на едно място с уникална природна и културна стойност, която е много близо до сърцето й, добавя още създателката на логото на Биосферен парк „Червената стена”.

Снимка: РИОСВ – Пловдив