„По закон всяка община е изрично задължена да охранява собствеността си, без значение дали тя е функционираща или не. В противен случай наказателната отговорност за проявена безстопанственост и опасните последствия от това са големи. Затова и никой кмет не си ги позволява. Казвам това, за да подчертая, че аз като възложител нямам право да проявявам избирателност кое може и трябва и кое не може и не трябва да се охранява. Общината е длъжна да го прави по закон.”-каза днес пред журналисти кметът на община Асеновград д-р Емил Караиванов. Той допълни още, че това е обществена поръчка, която е рутинна като предмет на дейност години наред и по нея Общината има изрични ангажименти да осигури изпълнители. Самите условия на възлагането като параметри са публично оповестени и достъпни като информация.
Обектите, които подлежат на охрана, са разделени в две групи. Първата е за извършване на физическа невъоръжена охрана като денонощна /24 часова/ и нощна /12 часова/ ежедневна охрана. Общо 12 обекта влизат в тази група. Това са трите гробищни парка на Асеновград /с денонощна охрана/, общинският кооперативен пазар /нощна охрана/, Общинска складова база в Индустриална зона „Север”, Регионалният център за обезвреждане на битови отпадъци, НПК Асенова крепост /нощен пост/, старото сметище/ нощен пост/, наказателен паркинг, сградата на инфекциозна болница, плувния комплекс /сезонна охрана/, както и охрана на поземлен имот в землището на село Мулдава.
Втората група включва общо 33 обекта общинска собственост, за които обществената поръчка трябва да намери изпълнител на охрана със сигнално-охранителна техника /СОТ/. Списъкът на тези обекти е неразделна част от обявлението и това са: Търговски център, касите на Общината, сградите на закритите училища в селата Нареченски бани, Червен, Конуш, детската градина в Червен. Трите сгради на музея в града, сградата на Стара община, домашен социален патронаж, всички центрове за настаняване от семеен тип, бившият дом „Таню войвода” и др.
Прогнозната стойност, която Общината е обявила е за около 340 000 лв. годишно и включва всички обезпечения за нужните щатове и техниката по дейностите. Кметът обясни, че обявлението е за срок от 3 години дейност, защото така мотивирането на заетите, тяхната ангажираност и отговорност са по- сериозни. Опитът от предишни години да се правят процедури за по- кратък период категорично сочи, че това не е добро решение, тъй като на практика срокът на процедурата изтича едва няколко месеца след приключване на обучението на персонала и свикването с трудовите дейности.
Д-р Караиванов даде разяснения и по обществената поръчка за озеленяването в Асеновград. Той обясни, че по аналогични причини и тази процедура за дейностите по поддържане на зелените системи из Асеновград е обявена за срок от 24 месеца. Тя е с прогнозна стойност за целия период на възлагане до 780 000 лева. В нея подробно още при обявяването са описани всички видови дейности, които Общината ще изисква. Те ще се извършват по единични цени и при възлагане на дейности от Община Асеновград и осигурено финансиране. Прогнозната стойност е формирана на база на досегашния разход за тази дейност и предвид новия размер на минимални работни заплати. „И за тази поръчка очакваме да има най-изгодни за Общината като възложител оферти, когато процедурата стигне до тяхното отваряне.”- завърши кметът.