Проектът за изграждане на модерната Градска железница предстои да бъде представен публично през месец април. Но след проведената първа работна среща, организирана от областния управител Ангел Стоев, вече е ясно, че т.нар. S-ban ще има 13 спирки, ще свързва пет общини и част от индустриалните зони. „Има предложения към някои от тях да бъдат изградени буферни паркинги и да се ситуират спирки на автобусния градски транспорт“, казват от областна управа.
В срещата участваха представители на Национална компания железопътна инфраструктура, на местната власт в Пловдив и Асеновград, на бизнеса и др. Бе припомнено, че при срещата с участието на вицепремиера Христо Алексиев бе заявено, че до началото на март общините трябва да дадат своите предложения за спирки, които да удовлетворяват както гражданите, така и бизнеса, за да може бъдещата железница да бъде удобна и да се превърне в предпочитан транспорт за придвижване и логистика. По този повод Община Асеновград се допита чрез онлайн анкета до гражданите за най-подходящите според тях спирки по трасето. Общините и бизнеса са изпратили своите предложения и така бе взето решение от работната група за обособяване на 13 спирки, които да са на ЖП гара Асеновград, Маврудово, Крумово (с връзка към летище Пловдив), Югоизточна индустриална зона, Централна жп гара Пловдив, Пещерско шосе, бул. „Шести септември“, Окръжна болница, ЖП гара Филипово, Индустриална зона Войводиново, Скутаре, Равадиново, Бенковски.
Първият етап на проекта е изграждане на основния ринг на градската железница, а вторият – изграждане на отклонения до отделни населени места. Железницата трябва да свързва общините Пловдив, Родопи, Марица, Асеновград и Куклен. Ако проектът се реализира това ще бъде първата градска железница в страната.