обучение от разстояние

Според проучване на Световната банка най-критична за новоназначените учители е втората година. Оказва се, че след нея си тръгват средно 60% от тези преподаватели. След третата година пък още 56% от новопостъпилите педагози решават да сменят професията. Като цяло най-много сред напускащите учители са тези, които се пенсионират, но след тях са преподавателите във възрастовата група между 31 и 40 години. „Това означава, че системата губи специалисти в най-активната възраст, които имат най-голям потенциал да се развиват и да въвеждат иновативни практики“ коментират експерти. А какво коментира един млад учител, който сравнително отскоро – малко повече от година, упражнява тази професия в с. Искра, като учител по английски език – Венелина Симеонова сподели с нас, че причината младите кадри да се отказват от пропадаването е комплексна. От една страна са непрестанните реформи в образованието, от друга ниското заплащане на фона на изобилието от отговорности, лошата материална база в малките населени места също възпрепятстват донякъде работата на педагозите. А сега, на фона на онлайн обучението, правенето на тестове на учениците в училище и всичко, свързано с пандемията, отразило се и на образованието, допълнително се усложнява и разширява работата на учителите. Все пак Венелина е твърдо решена да се развива в тази професия. Повече от разговора ни с нея гледайте тази вечер в новинарската ни емисия от 19:30 и 22:00 ч., както иследващата събота и неделя в рубриката ТЕМА ОТ СЕДМИЦАТА.