Разработваме винени маршрути, които да бъдат съчетани с местните кулинарни традиции. По тях работим заедно с Министерството на земеделието храните и горите. Очаква се в началото на следващата година маршрутите да бъдат представени, дигитализирани, обсъдени със специалистите и да започне промотирането им. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя уточни, че винените пътища ще бъдат включени в платформата „Аз обичам Бълагрия“ (I love Bulgaria), която беше създадена миналата година и рекламира 100 Национални туристически обекта.

В момента се подготвят промени в Закона за туризма, с които ще се въведе доброволен етикет за качество за местата за настаняване. Той ще се връчва на хотелите, които използват храни на местни фермери, които произвеждат по БДС, обясни министър Ангелкова. По думите й меморандумът е подписан още от Българската хотелска и ресторантьорска асоциация (БХРА), както и от още 9 организации, които са свързани с производството на храни и напитки. Всички изследвания показват, че 30 процента от преживяванията на всеки един турист в България и в световен мащаб, са свързани именно с храната и с това как е бил посрещнат на мястото, изтъкна министърът. Приблизително толкова са и разходите за храна, които всеки отделя по време на ваканцията си.

Концепцията, на така наречения бавен туризъм, е свързана именно със запазване на традициите и културата, като се наблегне на местната храна и на регионалните обичаи, посочи още министърът.

Рекламирайки винените и кулинарни маршрути и привличането на повече хора във вътрешността на страната, ще помогне за затвърждаването на България като дестинация и през четирите сезона.

Туристите, които са посетили страната са почти 3.3 млн., което е нарастване от 8%. Почти двоен е ръстът на приходите от чуждестранните туристи, което показва, че страната все повече се превръща в дестинация, която предлага качество, коментира още министър Ангелкова.