Както ви съобщихме, за да може закупеният преди около 2 години репатриращ автомобил да започне да извършва основната си дейност, свързана с отстраняване на неправилно паркирани в Асеновград автомобили, е необходимо да бъде приета промяна в Наредбата за организация и контрол при паркиране и престой на МПС на територията на общината. Защо се налага тази промяна разказа зам.-кметът Димчо Темелков, който уточни, че всъщност основната цел на предложените изменения е да се определи това, че организацията, която ще извършва репатрирането, трябва да притежава лиценз за превоз на товари:
„В сега действащата наредба е определено, че стопанисващата организация е Дейност Инспекторат, паркинги и гаражи, но тъй като тази дейност не е юридическо лице по смисъла на Търговския закон, то няма как да бъде лицензирано за извършване на превоз на товари.“ Ето защо е необходимо в Наредбата да се уточни, че стопанисващата организация, т.е. организацията, която ще извършва репатртирането на автомобили, трябва да е такава, която притежава въпросния лиценз.
Така става ясно, че дейност „Инспекторат, паркинги и гаражи няма как да отговаря за репатрирането на автомобили и има 2 решения – или ще бъде създадено общинско предприятие по смисъла на Търговския закон или ще бъде дадена възможност за възлагане на тази дейност на външна фирма, уточни Темелков.
А на въпроса защо тази необходима промяна в Наредбата за Наредбата за организация и контрол при паркиране и престой на МПС се е забавила толкова и не е извършена по-рано, за да може да се даде ход на дейността по репатриране в Асеновград, Темелков отговори така:
„Ние имахме надежди, че ще успеем да се сдобием с такъв лиценз и стопанисваща организация ще остане „Инспекторат, паркинги и гаражи“, но това не се случи, поради което се предприемат действия по промяна на Наредбата.“