Може би на всеки един от нас се е случвало малко преди да изтече срокът на даден договор за телефонни или телевизионни услуги или пък интернет да се свържат с нас и да ни предложат оферта по телефона – преподписване на договора, често пъти дори с получаване на устройство като подарък, без да се налага да посещаваме офис на оператора. Най-важното уточнение тук е че дори да се съгласите с всички условия по договора, той няма да е валиден докато не бъде доставен по куриер, разписан и върнат във фирмата на доставчика. Това напомнят и от КЗП, като уточняват, че без да има подпис телекомуникационните компании не могат да ни обвържат с договор единствено чрез обаждане по телефона и по устни уговорки.
Посочва се, че има случаи на опити доставчици да обвържат потребители по телефон, които обаче са завършвали със санкции за фирмите и компенсация за клиентите. При един такъв дадено лице се оказало обвързано с договор, без да го е подписвало, като е било изискано да плати сметки за това, че е ползвал услуга. След намесата на прокуратурата и произнасянето на КЗП се предприемат необходимите мерки, за да се получи компенсация от страна на засегнатия потребител.
„В кратък период от време преди години такава хипотеза за сключване на договор без подпис съществуваше, но поради доста случаи, в които се оказа, че се ангажира волята на потребителите по не съвсем коректен начин, законодателят прие постановката, че без подпис няма договор“, посочват още от КЗП, като допълват, че телекомуникационният е един от секторите, където най-често се срещат нелоялни търговски практики.