„В срок до 7 дни след изборния ден, а когато на територията на съответната община се провежда втори тур – в срок до седем дни от датата на произвеждането му, партиите, коалициите, местните коалиции и инициативните комитети премахват поставените от тях агитационни материали по повод на вече приключилите избори.” Това гласи решението на ЦИК, свързано с предизборната агитация, правилата за провеждането й и съответно задълженията след приключването на изборите. Тъй като в Асеновград имаше балотаж за избор на общински кмет, срокът за отстраняване на агитационните материали изтича на 10-ти ноември. Така на 11-ти, в понеделник, следва всички плакати на кандидатите да бъдат премахнати. Практиката в асеновградско обаче показва, че това правило обикновено се нарушава и седмици, понякога дори месеци, след провеждане на избори предизборните плакати продължават да стоят, особено на нерегламентираните за поставянето им места. Обикновено и санкционирани няма – в повечето случаи се стига до там, работници, отговарящи за чистотата в града, да се натоварват с тази задача – те премахват плакатите, паралелно, вършейки основните си задължения. Иначе трябва да споменем, че предвидените в Изборния кодекс санкции за неотстранени в установения срок агитационни материали са от 1000 до 5000 лв. Ще спазят ли правилата партиите, коалициите и инициативните комитети в Асеновград този път ще разберем следващата седмица.