Ето че манията по пазаруването покрай т.нар. „черен петък” завладя и родните ширини. При нас обаче се налага една по-различна практика – в Китай и САЩ например намаленията стигат до 80-90% за кратък период от време, докато в България подобни кампании са повече на брой, обикновено с по-малки намаления и са по-продължителни. От Комисията за защита на потребителите уточняват и че често у нас се получава едно преливане на кампании за намаления, стартирайки от сега – средата на ноември, продължавайки чак до след Коледа и Нова година. Припомня се, че не може да се кумулират механично процентите – би било заблуда за потребителите, ако в рамките на Черния петък например, дадени стоки са намалени с 30% и след това в навечерието на Коледно-новогодишните празници те се намалят с още 20%, а се анонсира общо 50% намаление.
Подчертава се и че независимо от това какви са кампаниите – как ги наричаме, какъв е процентът намаление и колко дълго се предлага на вниманието ни като потребители, ние имаме всички онези права, каквито предвижда закупуването на стоки на редовна цена, като правото на рекламация за дефекти, на отказ в 14-дневен срок от закупена онлайн стока или извън търговски обект, както и възможността да се тества стоката преди да бъде закупена.