ЗАМЕСТНИК-КМЕТЪТ НА АСЕНОВГРАД ДОКТОР ТЕНЬО МАНОЛОВ ОТГОВОРИ НА ПОСТАВЕНИ ПИСМЕНО МНОЖЕСТВО ВЪПРОСИ ОТ ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТНИК ОТ „БСП ЗА БЪЛГАРИЯ“ ЕНКО НАЙДЕНОВ.

ЕНКО НАЙДЕНОВ:

УВАЖАЕМИ ГОСОПОДИН МАНОЛОВ,

На 26.03.20 г. на редовно заседание на Общински съвет – Асеновград, в качеството си на общински съветник, отправих няколко въпроса във връзка с ДЗ вх.№148/11.03.20 г. на кмета на община Асеновград. На отправените въпроси, Вие взехте становище от името на общинска администрация, като заявихте, че въпросите са твърде много и, ако желая да получа отговори, то да ги направя писмено, за да има време да ми бъде отговорено компетентно и пълно. Заявихте ми, че ще получа отговори на всичките ми въпроси писмено, ако желая това. Предвид гореизложеното, Ви отправям писмено поставените въпроси на редовнотозаседание на Общински съвет – Асеновград, правело се на 26.03.20 г. по ДЗ с вх.№148/11.03.20 г. на кмета на община Асеновград.

Д-Р ТЕНЬО МАНОЛОВ:

На редовно заседание на Общински съвет – Асеновград, проведено на 25.03.20 г., а не както пишете на 26-ти март, се разгледа ДЗ №148/11.03.20 г. на кмета на община Асеновград, относно одобряване на бюджетна прогноза в частта за местните дейности за периода 2021 г. – 2023 г. на община Асеновград. По време на разглеждане на точката, Вие, господин Найденов, зададохте редица въпроси и вследствие на дебат, Ви отговорих, че ще Ви информирам писмено, ако същите писмено ме запитате. С ваше писмо с вх.№ 24-Е-179/26.03.20 г. в деловодството на община Асеновград постъпиха зададени от Вас въпроси. Въпреки, че всички те нямат нищо общо с разискваната по време на сесията на Общински съвет точка и не са свързани с 3-годишната бюджетна прогноза за периода 2021 г. – 2023 г., ще Ви отговоря. Първо, искам да Ви напомня, че голяма част от тези въпроси вече веднъж са задавани, когато се разглеждаше и приемаше в Общински съвет – Асеновград Годишният отчет на община Асеновград за 2019 г. Още тогава, Вие и всички общински съветници, получихте нужните отговори и приехте със свое решение, както отчета за 2019 г., така и Бюджет на общината за 2020 г.

Но все пак отговарям:

ВЪПРОС: В ll. Разходи в параграф 10-20 разходи за външни услуги прогнозата за 2020 г. е заложена сумата от 6 387 209 лева като в отчета за 2019 г. тази сума е 4 824 621 лева, защо и на какво се дължи прогнозното увеличение от 1 562 588 лева в сравнение с отчет 2019 г. като се има предвид че това увеличение разгледано по параграфи и подпараграфи е навсякъде, а не само за ПУП-ве?

ОТГОВОР: При съставянето на бюджета за 2020 г. сме взели предвид предложенията на второстепенните разпоредители, законовите промени в сила от 2020 г., възможностите за усвояване на средства от Европейския съюз (ЕС), изпълняването на задължения по приети решения на Общински съвет (ОбС). Този параграф е завишен основно поради следните причини:

  • прехвърляне на средствата за изработване на ПУП-ве от §53  <<Придобиване на нематериални дълготрайни активи>> в §1020<<Външни услуги>> в размер на 233 000 лева;
  • за дофинансиране на план-сметка чистота 2020 г. – 230 000 лева;
  • за издръжка на пречиствателната станция за отпадни води (ПСОВ) за първите 6 месеца – 170 000 лева;
  • за разработване и кандидатстване на проекти – 375 000 лева;
    Порад увеличаване на минималната работна заплата от 560 лева на 610 лева се актуализиратсключени вече договори (например за охраната).
    Увеличение има и в бюджета на ОбС 25 000 лева.

ВЪПРОС: В l. Приходи, помощи и дарения в параграф 10-30 текущ ремонт за 2020 г. са заложени 110 000 лева, за какво е предвидена тази сума?

ОТГОВОР: Въпросът не е зададен коректно. Имайки предвид посочената сума, може би, сте имали предвид група 101 – Изпълнителни и законодателни органи (за общинска администрация). Тези средства са за текущ ремонт на общинско имущество – техника, автомобили, сгради на общината и кметствата.

ВЪПРОС: В 702 Физическа култура и спорт в параграф 52-03 придобиване на друго оборудване, машини и съоръжения е предвидена сумата от 42 718 лева – за какво е предвидена тази сума?

ОТГОВОР: Ако се бяхте запознали подробно с гласуваното от Вас решение на ОбС №53 от 29.01.20 г. – Разчет за финансиране на капиталовите разходи за 2020 г., щяхте да знаете за какво са. Те са за: Идеен проект за цялостна реконструкция на стадион „Шипка“ – 32 718 лева и Проектиране на закрит басейн – 10 000 лева.

ВЪПРОС: В 702 Физическа култура и спорт в параграф 52-06 изграждане на инфраструктурни обекти е предвидена сумата от 160 000 лева, като изключим сумата от 130 000 лева за проект на нов стадион, за какво се предвижда останалата сума от 30 000 лева?

ОТГОВОР: Ако се бяхте запознали подробно с гласуваното от Вас решение на ОбС №53 от 29.01.20 г. – Разчет за финансиране на капиталовите разходи за 2020 г., щяхте да знаете за какво са, а именно: за спортна площадка в село Мулдава.

ВЪПРОС: В 702 Физическа култура и спорт в параграф 52-19 придобиване на други ДМА е предвидена сумата от 40 000 лева, за какво се предвижда тази сума?

ОТГОВОР: Ако се бяхте запознали подробно с гласуваното от Вас решение на ОбС №53 от 29.01.20 г. – Разчет за финансиране на капиталовите разходи за 2020 г., щяхте да знаете за какво са, а именно: за направа на ограда в село Нови извор.

ВЪПРОС: В 703 Култура в параграф 10-98 други разходи, неквалифицирани в други параграфи и подпорагарафи е заложена сумата от 20 000 лева, като през 2019 г. няма никаква сума за това, за какво по точно се предвижда тази сума?

ОТГОВОР: Ако се бяхте запознали подробно с гласуваното от Вас решение на ОбС от 29.01.20 г. – Разчет за финансиране на капиталовите разходи за 2020 г., щяхте да знаете за какво са, а именно: за разходи за културни мероприятия, съгласно Културния календар на община Асеновград, които първоначално не могат да се определят в друг параграф. През годината се прехвърлят, в зависимост от вида на разхода в съответния параграф.

ВЪПРОС: В 703 Култура в параграф 52-03 придобиване на друго оборудване, машини и съоръжения, е предвидена сумата от 34 000 лева, като през 2019 г. няма никаква сума, за какво е предвидена тази сума?

ОТГОВОР: Ако се бяхте запознали подробно с гласуваното от Вас решение на ОбС №53 от 29.01.20 г. – Разчет за финансиране на капиталовите разходи за 2020 г., щяхте да знаете за какво са, а именно: за доставка и монтаж на хидрофорна уредба за гробищен парк на улица „Миньор“.

ВЪПРОС: В 703 Култура в параграф 52-06 изграждане на инфраструктурни обекти е заложена сумата от 35 000 лева като през 2019 г. няма никаква сума, за какво е предвидена тази сума?

ОТГОВОР: Ако се бяхте запознали подробно с гласуваното от Вас решение на ОбС №53 от 29.01.20 г. – Разчет за финансиране на капиталовите разходи за 2020 г., щяхте да знаете за какво са, а именно: за водоснабдяване на гробищни паркове на улиците “Цар Иван Асен ll“ и „Миньор“ в Асеновград.

ВЪПРОС: В приложението за отчета за 2019 г. на МБАЛ – Асеновград се вижда, че в приходната част е поставена сумата от 100 000 лева, предоставена от общинския бюджет, означава ли това, че Дружеството е на загуба през 2019 г., тъй като сумата от 100 000 лева е предоставена извън дейността на Дружеството?

ОТГОВОР: В разчета за капиталови разходи за 2019 г., приет с решение на ОбС, е включен обект: Компютърен томограф /СКЕНЕР/ на „МБАЛ – Асеновград“ ЕООД (реш. на ОбС №1300/28.02.18 г.) в размер на 100 000 лева капиталов трансфер /§5501/ от общинския бюджет за 2019 г. В доклада към докладната записка за прогнозата е посочено, че <<Финансовият резултат за 2019 г. е прогнозен, не е окончателен и изготвен към текущия момент. Към него ще се начислят данъчни временни разлики и други коригиращи начисления, които ще трансформират финансовия резултат за 2019 г.>>

Тъй като въпросът касае трето лице, същият бе предоставен на управителя на МБАЛ – Асеновград, за което прилагам обобщение на отговора, както следва:
Явно общинският съветник Найденов се е запознал с предварителния отчет на лечебното заведение, който бе изработен към началото на февруари 2020 г. Той не е окончателен, защото окончателният не е предаден за приемане от собственика. Текстът, който ще фигурира в ГФО 2019 г., е: „след преобразуване на финансовия резултат, дружеството приключва финансовата 2019 г. с печалба от 102 000 лева. Всяка сума, съгласно Закона за счетоводството, независимо от източника, се вижда, както в разходната, така и в приходната част но отчета. Което е направено в случая. Предвид това, свободни интерпретации на тема „ако не ги бе предоставил общинският бюджет…“ не са коректни и задаващият въпроса може да си отговори сам, с оглед познанията му в сферата.