За вълна от фалшиви електронни съобщения от името и с логото на Български пощи съобщава дружеството. Съобщенията са под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ срещу заплащане на определена такса.
Фалшивата награда, която се предполага, че е спечелило избраното лице, обикновено е мобилен телефон. За да потвърди участието си в играта спечелилият трябва да предостави лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.), както и да заплати такса. В някои случаи се казва, че клиентът има пратка и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, като отново е необходимо да предостави данни от банкова карта.
От „Български пощи“ за пореден път уточняват, че не изпращат тези съобщения, не провеждат анкети или игри, не раздават награди, не изискват по имейл заплащане на такси за доставка и при никакви поводи не молят за лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка. Имейли, които не носят официалния адрес и не произхождат от домейна на дружеството, не следва да се приемат за достоверни. Томболи и игри, които не са обявени на официалната страница на БГ ПОЩИ, не съществуват.