Община Асеновград е в процес на реализация на проект „Център за подкрепа на лица с увреждания – Асеновград”, по административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.061-0004 „Подкрепа за лицата с увреждания“ – Компонент 2, по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси 2014-2020”.
Той ще се помещава на втория етажа на бившия детски дом „Таньо войвода“ и ще обхване най-малко 35 лица с увреждания и не по-малко от 60 души – техни близки и роднини.
В проектът е заложено потребителите в социалната услуга да ползват дневни, полудневни и почасови социални услуги. С оглед осигуряване подкрепа за семействата, полагащи грижи за лицата с увреждания се въвежда иновативна социална услуга – заместваща грижа, с краткосрочно настаняване в срок до 14 дни.
За потребителите е предвидено да получават ежедневно готова храна по време на престоя в центъра, която се доставя на кетъринг, от фирма избрана чрез процедура по ЗОП.
Всеки ден от седмицата, по график съгласуван с директора /управителя/ на социалното заведение, изпълнителят на поръчката трябва да доставя за своя сметка в заведението за социални услуги на територията на Община Асеновград заявените количества и вид храна.
Дейностите по приготвяне и предоставяне на храна, отговарящи на изискванията, се извършва от Изпълнителя с транспорт, отговарящ на изискванията, във връзка с предоставяната от Община Асеновград социална услуга. Разходите за транспортиране ще са за сметка на Изпълнителя.
Разполагаемият финансов ресурс на Възложителя за изпълнение на обществената поръчка е в размер до 43 312,50 /четиридесет и три хиляди триста и дванадесет лева и 50 ст./ лева без вкл. ДДС или 51 975,00 лева /петдесет и една хиляди деветстотин седемдесет и пет/ лева с вкл. ДДС.
И З И С К В А Н И Я към доставчика на готова храна за спазване на необходимите Нормативни документи:
1. Храната да се приготвя по предварително зададено седмично меню, съгласно следните рецептурници:
– Сборник рецепти за заведенията за обществено хранене-Изд.”Техника”; София,2001 г.
– Сборник рецепти за диетични ястия за заведенията за обществено хранене и за профилактичните заведения – Изд.”Техника”; София,1984 г.
Менюто се изготвя от фирмата-доставчик и се съгласува с директора на институцията /съобразно желанията и избора на потребителите/.
- Капацитетът на центъра е 30 човека. Престоят на потребителите в социалната услуга е във връзка с ползваните от тях услуги, съответно: дневни, полудневни и почасови, което обуславя приема на храна – закуска, или закуска и обяд.
- Заложено е ползване на заместваща грижа от 15 човека, което определя 15 броя вечери. Вечерята ще се ползва единствено от ползвателите на услугата Заместваща грижа.
- В проекта е заложено въвеждане на иновативна услуга – (заместваща грижа за срок не по-дълъг от 14 дни) осигуряване на подкрепа за семействата, полагащи грижи за лицата с увреждания, чрез поемане на грижата за лицата от целевата група чрез краткосрочно настаняване в центъра. В тези случаи потребителите ще пребивават денонощно и ще получават трикратно хранене – закуска, обяд, вечеря. В случай че лице е инсулино зависим диабетик е необходимо да имат и допълнителни закуски в 10 часа – плод, пастет, колбас, маслини, кашкавал, сирене или др.
- Съгласно одобрения бюджет по проекта доставката на храна на ден на едно лице е в размер на 4,50 лева /четири лева и петдесет ст./. Цена на закуска и обяд – 4,50 лв. /за потребители ползващи дневни, полудневни и почасови услуги/.Ццена на следобедна закуска и вечеря – 4,50 лв. /за потребители ползващи заместваща грижа/.
- Броят на порциите, които следва да се доставят ежедневно е различен. Бройката се уточнява чрез предварителна заявка. Доставчикът да приема ежедневно заявки за промяна на броя на порциите за следващия ден.
- Храната да се приготвя в деня на доставката.
- 8. Задължително е ежедневно присъствие на месо в обяда (изключване на колбаси, предлагани като основно ястие!)
- Предлаганите продукти да не съдържат генетично модифицирани организми съгласно Закона за храните, да не се използват имитиращи продукти.
- Участникът следва да гарантира добър търговски вид на предлаганите готови храни.
- 1 Приготвената храна да се доставя в затворени съдове, отговарящи на санитарните изисквания;
- 1 Изпълнителят следва да разполага с минимум два комплекта здрави, неръждясали и чисти съдове (баки, сефертаси), като поддръжката, измиването и дезинфекцията им са негово задължение.
- 1 Готовата храна следва да бъде придружена с търговски документ от изпълнителя, удостоверяващ произхода на храната, както и удостоверяване на качество и безопасност с означен срок на годност на продуктите.
- 14. Участникът е длъжен за своя сметка да оставя допълнителна порция храна от всички хранения за деня за проби по изискване на РЗИ.
- 15. Изпълнителят е длъжен да гарантира пълна подмяна на приготвената храна с отклонения в качеството и да извърши подмяната на храната с негодно качество до 30(тридесет) минути, в деня на обаждането, от констатиране на отклонението.
- Готовата храна да се доставя в подходящи съдове с придружителен протокол /по изисквания на РЗИ и БАБХ / в следните часове:
– закуска – до 8, 30 часа /и при необходимост допълнителна закуска за диабетично болни лица с инсулинова зависимост/
– обяд – до 11, 30 часа
– вечеря – до 15, 30 часа /и при необходимост допълнителна следобедна закуска за диабетично болни лица с инсулинова зависимост/
17. При появила се необходимост от замяна на елемент от утвърденото меню от страна на избрания Изпълнител, елементът, който е избран за заместване следва да бъде еквивалентен.
- В края на месеца да предоставя фактура за доставената храна, придружена с месечна рекапитулация.
- Всички продукти, получени като дарение, да се приспадат от цената на хранодена и за тях да се представя месечна справка.
Предложените цени са крайни, с включени всички разходи по приготвянето и транспортирането на готовата храна.
Възложителят заплаща на Изпълнителя стойността на конкретно извършената работа за изтекъл период от един месец на база реално доставени порции храна, подписани приемо-предавателни протоколи за извършена услуга, приета без възражения от Възложителя и представяне на фактура.
Примерно седмично меню е изготвено и качено в документацията към поръчката в сайта на Община Асеновград.
Финансирането на настоящата обществена поръчка ще се извършва по проект: „Център за подкрепа на лица с увреждания – Асеновград”, по административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.061-0004 „Подкрепа за лицата с увреждания“ – Компонент 2, по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси 2014-2020”.