„България предлага да се въведе QR код за вината, който да бъде поставен на етикетите на всяка бутилка“. Това съобщи изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното инж. Красимир Коев по време на заключителна пресконференция на 40-тия юбилеен Световен конгрес по лозарство и винарство, който се проведе в София. Темата за въвеждането на QR код ще бъде поставена за обсъждане на следващата Генерална асамблея на Международната организация по лозата и виното, която ще се проведе през 2018 г. в Уругвай.
Красимир Коев обясни, че идеята е резултат от съвместна работа на лозаро-винарската общност в страната ни, администрацията на Изпълнителната агенция и Министерството на земеделието, храните и горите. Целта е да се внедряват практични иновации за целия винарски сектор, които да достигат бързо до голям брой хора по целия свят. „По този начин напитката ще стане разпознаваема и всеки потребител ще има достъп чрез приложение на мобилния си телефона. С QR кода купувачът ще може да следи рейтинга на дадено вино. Чрез прочитането му от мобилно приложение на смартфон потребителят бързо ще получи подробна информация за регион и година на производство, сорт и вкусови качества“, допълни инж. Коев. По думите му възможността да се оцени на момента вино, което е дегустирано ще създаде нови перспективи пред производителите и любителите на напитката.
Инж. Красимир Коев каза още, че провеждането на Световния конгрес в страната ни дава шанс да се увеличат, както чуждестранните инвестиции, така и реализацията на по-голям износ на български вина извън граница. Само до края на годината той очаква ръст на експорта с 30%, а за следващата – дори удвояване.
Генералният директор на Международната организация по лозата и виното (OIV) – Жан-Мари Оран посочи, че се наблюдава тенденция на пренасочване на консумацията към по-нискоалкохолни винени напитки, в сравнение със спиртните. По думите му потребителите консумират по-малко, но по-качествени вина.