Редица сигнали за състоянието на автобусите от градския транспорт постъпват при нас. Оплакванията обикновено са, че автобусите са стари, мръсни и нередовни – така бяха определени те и от Анеса Вълкова. Тя е преподавател в кв. „Долни воден”, поради което ежедневно й се налага да пътува по направлението, най-вече с линия №4. Тя сподели, че температурата в автобуса в горещите дни става нетърпима, което изнервя не само пътниците, но и шофьорите, както и кондукторите. Анеса Вълкова заяви и че още преди 4 години тя заедно с още 50 човека са предали подписка, адресирана до кмета на Асеновград по повод неправомерното според тях повишаване на цената на картата за градския транспорт. Отговор от Общината обаче така и не е получен. Собственикът на фирмата, която отговаря за градския транспорт в града Васил Пиронков, както и кметът на Асеновград, бяха призовани от нашата събеседничка сами да се уверят как се пътува във въпросните автобуси. Пиронков заяви пред нашата камера, че той самият често пътува с автобусите на градския транспорт. Той отговори пред нашата камера на всяко едно от обвиненията на недоволните пътници. Относно горещината в автобусите Васил Пиронков коментира, че повече от 60% от автобусите на фирмата са с климатични инсталации и то работещи. Но при спиране на спирка в града през 200-300 метра и при отварянето на вратите топлият въздух нахлува в превозното средство и климатикът няма как да успее да охлади, уточни Пиронков.  Собственикът на „Комексмаш” заяви, че автобусите на фирмата, с които се изпълняват превози по градските линии, отговарят на поставените технически условия от възложителя – Община Асеновград към момента на участие в процедурите, въз основа на които са сключени договорите за превоз на пътници. В същото време приходите от градския транспорт в града не покриват разходите за неговото поддържане, допълни Пиронков. Освен това Община Асеновград бави с месеци плащанията към „Комексмаш” за пенсионерските карти и компенсациите от републиканския бюджет, като по този начин точно за зимните месеци плащанията са извършвани чак през април и май, информира  собственикът на „Комексмаш”.  Потърсихме за коментар зам. – кмета на Асеновград Мюмюн Алиджик, но се оказа, че той е в отпуск. Неговото становище ще бъде поискано отново през следващата седмица.

  А в заключение Васил Пиронков призова всички граждани, ползващи услугите на „Комексмаш”, при установяване на нарушение, да подадат сигнал директно към фирмата, за да може проблемът да бъде отстранен своевременно.