12-те винено-кулинарни дестинации ще бъдат включени в Националната програма за
туристическа реклама 2019 г. И ще бъдат популяризирани на международните
изложения и форуми. Те са част от проекта „Сподели България“, който се разработва
съвместно от Министерството на туризма и Министерството на земеделието, храните и
горите. Това обяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на кръгла
маса за обсъждане на инициативата в Пловдив. И с големите международни
туроператори като ТУИ и Томас Кук и водим разговори за включване на дестинациите
в техните програми, обясни още министърът. Проектът включва повече от 50 общини и
над 100 туристически обекта. Бройката е съобразена спрямо месеците в годината.
Очакваме с утвърждаването на дестинациите от бизнеса те да бъдат финализирани,
посочи министър Ангелкова. За тях ще бъдат разработени дигитални материали и ще
бъдат включени в платформата iLoveBulgaria. Още през юни предвиждаме проектът да
бъде включен и във винените дестинации, по които работи Организацията за
Черноморско икономическо сътрудничество, съобщи още министър Ангелкова.
Оперативна програма „Иновации и конкуретоспособност“одобри бюджет от 5 млн. лв.
за дейности, подпомагащи малките и средни предприятия в туризма и Организациите за
управление на туристическите райони ОУТР, съобщи министърът пред бизнеса. И
коментира, че това ще подпомогне работата на предприемачите, което е от
изключителна важност. На дебата с бизнеса в Пловдив участваха също д-р Лозана
Василева, зам- министър на земеделието, Красимир Коев, директор на „Изпълнителна
агенция по лозата и виното“.