За стриктно спазване на обявените списъци за получаване на пенсиите в асеновградския клон на Български пощи, апелират от дружеството
Припомняме, че на 12 януари 69-годишната пенсионерка от Асеновград Татяна Маронова се обърна към ТВ САТ КОМ за съдействие и отговор защо два поредни дни, в началото на седмицата, когато е посетила пощенския клон в града, не е могла да получи пенсия си.
Още същия ден отправихме запитване към Регионалното управление на Български пощи относно казуса. От там ни бе съобщено, че ще бъде извършена проверка по случая. ТВ САТ КОМ получи отговор от институцията, в който ни информират, че изплащането на пенсии в офисите на „Български пощи“ ЕАД става по график, с цел правилно планиране на средства и спазване на мерките в епидемиологичната обстановка. Всеки месец графиците се поставят на видно място в пощенските станции. „Случаят, който е описан в сигнала, касае пенсионери, които са посетили ПС 4230 Асеновград извън графика за изплащане, а изплащането на пенсии на хора извън графика, става само в случай, че е останал паричен ресурс, в резултат на неявяване на някой пенсионер, който е по график. В посоченият от Вас период в пощенската станция в Асеновград са се явили много пенсионери, които са по график и са получили пенсии освен за текущия месец и за предишни периоди. Т.е имаме по-голям разход на средства, но всички граждани, предвидени по график да получат пенсиите си в периода 07.01- 11.01.22 г. са обслужени“, обясняват в писмото си от Български пощи.
От там твърдят, че във визирания случай, пенсионери, явили се извън графика, са били поканени, при желание от тяхна страна, да изчакат до събиране на средства от други предлагани в обекта услуги, за да им бъдат изплатени пенсиите. Клиентката, подала сигнала по график, е следвало да получи пенсията си на 13.01.2022 г. Същата и е изплатена на 12.01.22 г., тъй като е имало такава възможност.
От Български пощи апелират гражданите да спазват графиците за изплащане на пенсиите им, за да не се създават подобни ситуации.