Жители на асеновградски села възнамеряват да излязат на протест и да затворят пътя Асеновград-Първомай. Причината е влошеното състояние на натовареното трасе, в рамките на което само за последните дни са станали няколко пътнотранспортни произшествия.
За пореден път днес тръгваме в посока с. Козаново, за да видим какво е състоянието на трасето преди зимния сезон. Още на излизане от Асеновград виждаме табели, че пътят е в ремонт, което обаче на личи по никакъв начин, преминавайки през него. Всъщност тези табели са поставени вече от доста дълго време, но работещи или пък машини няма. В колата сме с Нели Николова, която е един от многото шофьори, преминаващи ежедневно както в светлата, така и в тъмната част на денонощието, през този опасен път. Тя сподели, че е имала късмет досега да не попадне в някоя от по-големите дупки на пътя, но винаги, особено когато вози внуците си, се страхува да не се стигне до инцидент.
Така, пътувайки и преминавайки през няколко участъка с видимо огромни дупки, стигаме до с. Козаново. Там са се събрали хора, които неведнъж се е налагало да правят ремонт на автомобилите си, заради проблемния път.
Само през вчерашния ден хора от селото споделиха за няколко случая със спукани гуми по това трасе. Имало е и по-сериозен инцидент с младо момиче, което малко преди да влезе в селото, влиза в огромна дупка и колата й излиза от пътя. Тя днес бе на преглед в лечебно заведение, но за щастие е без сериозни наранявания.
Претърпелите инцидент на този път се оплакват и че тъй като тук се води, че се извършва ремонт, няма как да предявят по-сериозни претенции за техните щети. Според други дори навигационни системи не превеждат автомобилите по този път, тъй като показват, че той е затворен за ремонтни дейности. В същото време трасето е доста натоварено, особено рано сутрин и късно вечер. Хората са категорични, че ще се прибегне и до протест, както и до затваряне на пътя.
За пореден път отправихме запитване към Агенция „Пътна инфраструктура“ дали трасето ще се ремонтира изцяло, нещо за което вече има изготвен проект, или дали поне ще се изкърпят дупките преди зимния сезон. Макар че последното подобно изкърпване, което бе направено през септември, видимо не решава проблема.
Припомняме, че според разработения технологичен проект на 28-километровата отсечка, се предвижда подмяна на пътната конструкция чрез технологията студено рециклиране, нови асфалтобетонови пластове, ремонт на 3 моста, подмяна на бордюри в населените места, профилиране на банкети, монтаж на еластични предпазни огради, нова хоризонтална маркировка и пътна сигнализация. Кога всичко това е планирано да се реализира, предстои да разберем.