Новата онлайн платформа за сигнали, предложения и въпроси от граждани ще позволи свободен достъп и директна комуникация между жителите на града и служителите от общината. Тя вече работи и всеки може да подаде сигнал за някаква нередност до общинска администрация. За мобилните приложения до портала за сигнали се стига чрез бутона „Меню”.

За всеки потребител на услугата е важно да има имейл, който да отбележи и на който ще получи обратна връзка с отговор на подадения въпрос или сигнал от администраторите в общината. Ще бъде отговорено на абсолютно всеки сигнал, категорични са от Общината, а за улеснение на гражданите чрез падащо меню ще могат да избират вида сигнал – опасна детска площадка, опасна дупка, пропаднал път, незаконно строителство и др..

На платформата ще се приемат и сигнали за нередности и др. за всички населени места в общината. Подаващият сигнал може да избира между това да го направи публично – с име, адрес, телефон и имейл, или да е анонимно, като за целта трябва предварително да отбележи тази важна подробност чрез специален бутон. В специално поле се описва подробно какъв е проблемът, къде е локализиран и от кога го има. Към текста може да се прикрепят и снимки за илюстриране на проблема.

Друго важно при подаването на сигнал е да се активира линка, изпратен на посочения от гражданина имейл. Линкът е активен точно 30 мин.. Ако в рамките на 30 минути не бъде активиран, сигналът няма да бъде отчетен и ще трябва да се подава наново.

За подаване на сигнали, свързани с достъп до обществена информация има специален ред, който не минава през тази платформа, казват от общинска администрация. Гражданите, които искат такава информация трябва да подадат искане като пишат на официалния имейл на Община Асеновград: [email protected]. След това трябва да изчакат 30-дневния законов срок на отговор.