Областният управител Здравко Димитров свика поредната работна среща във връзка със следните пътни проекти – Скоростен път Пловдив- Асеновград, заедно с прилежащите локални платна и кръгови кръстовища, Югоизточен обходен път на Пловдив /от Караулката на Пловдив до Скобелева Майка/ и Югозападния обходен път на Пловдив /старото Околовръстно шосе до магистрала Тракия/.
На работната среща присъстваха Паун Иванов от фирмата изпълнител на разширението на пътя Пловдив – Асеновград „ИСА – 2000“, директорът на Областно пътно управление – Пловдив – Петър Попов, кметовете на общините Пловдив, Асеновград, Родопи и Куклен, представители на Електроразпределение ЮГ – ЕВН, ОПУ – Пловдив, Напоителни системи – Пловдив, КЦМ, архитекти, проектанти и експерти.
В момента върви рехабилитацията на старото трасе от пътя Пловдив-Асеновград, като се извършва фрезоване и запълване на фуги на части от старата настилка, след което ще бъде поставен биндер и два слоя асфалт. Започна рехабилитацията на двукилометровата отсечка от кръговото кръстовище на с. Крумово до КЦМ и изграждането на отводнителен канал. В довършителна фаза е и проектирането на локалните платна, които ще осигурят достъпа до имотите около локалните платна и кръговите кръстовища. Вървят процедурите по съгласуване проектирането на локалите, след което започват отчуждителите процедури, чието финансиране трябва да бъде поето от АПИ, защото общините не разполагат със средства за това. Работи се и по кръговото кръстовище в началото на Асеновград.
Остава да се уточни от АПИ пускането на тържната процедура за проектиране на кръговото кръстовище на изхода на Пловдив в посока Асеновград, както и на източния обход на Пловдив – от караулката на изхода на града до Скобелева Майка. Процедурата по ново задание за проектиране на разширението на старото Околовръстно шосе до магистрала Тракия не може все още да започне, защото старата още не е прекратена от Министерски съвет. С новото задание ще се търсят съвсем нови решения, с локални платна и безконфликтно преминаване през кръстовищата. Там ще се наложат доста сложни технически решения, защото по трасето има високоволтови съоръжения и железопътна линия, която обслужва КЦМ. Целта е той също да стане в четирилентов високоскоростен път.
Сред работната среща, областният управител и представители на АПИ и фирма „ИСА 2000“ направиха оглед на рехабилитационните дейности по старото платно на пътя Пловдив – Асеновград. Областният управител остана доволен от темповете, с които се движат строително-ремонтните дейности и заяви, че крайният срок, който е през месец ноември тази година не само, че ще бъде спазен, но при създадената организация на работа, скоростният път Пловдив-Асеновград ще бъде готов предсрочно.
Начало Новини Асеновград Пътят Пловдив – Асеновград ще бъде готов предсрочно, категоричен е Здравко Димитров