Вторият национален бойкот на хранителните магазини бе обявен за днес. Дали той бе по-успешен от предишния или този път хората решиха да не обръщат внимание на призивите да не се пазарува, проверяваме в един от магазините в Асеновград, част от голяма верига, оперираща, както в страната, така и в чужбина.

Малко след 11 часа е. Влизаме в магазин, част от чуждестранна верига, по това време, когато в делничен ден обикновено търговските обекти, включително и хранителните, не са пълни с хора. Практиката показва, че пиковите часове за пазаруване са по-към късния следобед, когато хората, прибирайки се от работа, минават да напазаруват. За учудване на някои, а на други може би не, но магазинът, в деня на втория национален бойкот, определено не може да се каже, че е празен. Пазаруващи имаше, и то доста, със сигурност повече отколкото преди седмица в същия този магазин, когато за първи път организации призоваха хората да не пазаруват. Тогава бе отчетено, че общо регистрираният спад в продажбите е около 30%. Сред пазаруващите имаше такива, които споделиха с нас, че дори не са разбрали за втория бойкот, в противен случай биха се включили. Други знаеха, но не подкрепят самата идея за подобен бойкот.

Като цяло, можем да обобщим, че бойкот, в пълния смисъл на думата, в Асеновград нямаше. Не само при този магазин, а и при другите вериги, в по-малките обекти също, хората си пазаруваха. Какво ще покажат данните общо за страната, тепърва ще разберем, както и ще има ли отзвук и някаква положителна промяна за потребителите след призива „Не пазарувайте в този ден“.