Комисията по безопасност на движението на последното си заседание е взела решения за поставяне на ограничители на скоростта – тип „кабър” на ул.”Лозница” и на ул. „Стоян Джансъзов“ в кв. Запад, каза за ТВ САТ КОМ Димчо Темелков, зам.-кмет на Община Асеновград. Там, освен проблема с паркирането след старта на изпълнението на проекта за благоустрояването на градската среда на квартала се оказа, че по ул.”Лозница” се е пренасочил целият трафик от автомобили. „Освен ремонта за увеличаването на автомобилопотока е доприне и изграждането на новия републикански път II 86, като с това беше затворен подхода от Асеновград в посока кварталите Долни и Горни Воден. Сега на практика целият трафик от града към кварталите се осъществява през кв. Запад и то точно по улиците „Лозница” и „Стоян Джамсъзов”“, каза още Темелков.  Затова комисията е решила да постави „кабари“ на тези две улици за да модерира скоростта на движение на преминаващите автомобили в допустими граници.

По предложения, постъпили от граждани, които комисията по безопасност също е обсъдила, ограничители ще бъдат поставени и на пешеходната пътека до ОУ „Петко Каравелов” на ул. „Александър Стамболийски”, също и на пешеходната пътека на кръстовището на улиците ”Цар Иван Асен II” и „Конушка”.

От този тип изкуствени неравности ще бъдат поставени и на кръстовището в центъра на с. Избегли, както и в с. Долнослав. В последното село кабърите попадат върху част от републиканската пътна мрежа, затова след препоръка от Пътната агенция, ще бъде създадена комисия в която да вземат участие както служители от общинска администрация, така и от АПИ, от сектор Пътна полиция, които да обсъдят мерките за ограничаване на скоростта през населеното място. В крайна сметка обаче инвестицията за осигуряване на неравностите ще е ангажимент на Община Асеновград, каза Димчо Темелков. Към момента се подготвя сключване на договор с фирма, която може да извърши тази услуга.

Поставянето на ограничители тип „кабър” е по-бързото решение на проблема със несъобразената скорост в населените места. Чисто технологично за изпъкналите неравности, по-известни като „легнали полицаи”,е необходим проект, който минава за съгласуване в Сектор Пътна полиция, ако е в участък на републиканската пътна мрежа минава и през съгласуване с АПИ, за разлика от „кабърите”, за които не се изисква всичко това и процедурата е много по-бърза за изпълнение.

До края на годината ще бъде изработен и новият Генерален план за организация на движението и всички натрупали се предложения относно визията за градската среда и безопасността на движение и за Асеновград и за селата в нея, ще бъдат заложени в него, каза зам.-кметът, отоварящ за дейностите по общинска собственост, транспорт и безопасност на движението по пътищата в общината, инспекторат „Паркинги и гаражи” и сигурността в градската среда в Община Асеновград.

Е. Граматикова