От няколко дни асеновградчани не могат да си платят тока в подразделенията на „Български пощи” в Асеновград. Хората чакат с часове на опашки в горещините, без да могат да платят. Възмутени от този факт, потърпевши сигнализираха в ТВ САТ КОМ.
Екип на телевизията посети центалната поща в града и провери ситуацията. Оказа се, че има технически проблем в системата, който продължава вече дни. Хората идват, чакат и се връщат, без да са платили. На някои от тях им прилошава от продължителното стоене под силното слънце.
Най-напред се опитахме да разберем от хората на опашката от колко време чакат и дали някой им е дал информация кога ще могат да си платят сметките. Отговори не можахме да получим – охраната най-грубо ни забрани да снимаме и да питаме чакащите. Изгони ни и каза да търсим началника в Пловдив, защото в Асеновград нямало кой да ни даде информация.
Когато позвънихме на Минко Кафтански – директора на Регионалната дирекция на „Български пощи” в Пловдив, се оказа, че той е на заседание и ще се наложи да говорим с пиара на „Български пощи” в София Дора Цветкова. Госпожа Цветкова не знаеше за днешния проблем в Асеновград. Каза, че е имало проблем със софтуера, но вчера в 11:00 ч. вече всичко е работило нормално. По-късно, при втори проведен разговор, Дора Цветкова ни обясни, че отново е възникнал проблем със софтуера и то на национално ниво, а техническият екип се опитва да го отстрани. Вече са започнали и преговори с EVN за евентуално удължаване на срока за плащане на сметките за ток в случай, че решаването на техническия проблем отнеме повече време. Дора Цветкова помоли гражданите за разбиране.