A Bulgarian man walks between second-hand cars at the biggest open-air market in Bulgaria, at the Sofia's suburb of Gorubliane, March 12, 2009. Sales of cars exploded in the European Union newcomer country in the past 5-6 years of booming growth but the global crisis slashed new car sales by 47 percent in January and brought that of second-hand cars to a near standstill. REUTERS/Oleg Popov (BULGARIA TRANSPORT BUSINESS) - RTXCOE9

По данните на КАТ у нас около 40% от автомобилите, или над 1,7 милиона, са над 20 години, приблизително 1,2 милиона са тези, които са между 15 и 20 години.

В Евросъюза най-много 20-годишни автомобили има в Полша, Естония, Латвия. Най-много чисто нови и коли на година, две има в Люксембург, Белгия, Ирландия.

Броят на автомобилите в България се увеличава с по около 100 хиляди коли на година – от 2,7 милиона през 2011 г. до над 3 милиона през 2015 г.
Търговците на коли отчитат спад в продажбите през изминалата 2016 г. Според тях българинът търси предимно автомобили на възраст между 15 и 20 години.
Доста хора си закупуват стари коли, за да спестят от скъпата екотакса, за да вземат автомобил, който да има застраховка и да е минал през технически преглед.
Освен че се е превърнала в своеобразна автоморга на Европа, по данни на Евростат, страната ни е и на едно от последните места по брой на електромобили – около 1 на 20 000 коли е с електрозадвижване или около 300 за цяла България.
През 2016 година в Европейския съюз са продадени близо 15 милиона нови коли, България обаче е купила малко над 1,5% от тях.