От учениците от последния клас от началното образование ще се очаква да познават предназначението на банката, като предприятието за съхранение на пари и на кредити, както и да разбират ролята на данъците за осигуряване на обществени потребности. В часовете по технология и предприемачество са заложени теми, свързани с обработка на хранителни продукти, правилата за безопасна работа с уреди като готварска печка, ютия, компютър, телевизор и други. Според проекта за учебна програма децата ще трябва да предлагат идеи за решаване на икономически проблеми на практическа основа,  както и да знаят движението на парите, като фактор за развитието на икономиката. В проекта на програмата на „Човекът и природата“ пък е заложено децата да учат за Земята, Луната, да се запознаят с основните жизнени процеси, с промените по време на пубертета, както и с вредното въздействие на алкохола, наркотиците и никотина. Основното предназначение на дигиталните устройства, както и как се съхранява и обработва информация в тях, са заложени в уроците по компютърно моделиране. От учениците ще се очаква да изработват проекти като тестове, пъзели, анимации с еконасоченост. В часовете по физическо възпитание и спорт четвъртокласниците ще учат стъпките на Дунавско хоро и „Седенчица“, а при десетокласниците е заложено да учат „Еленино хоро“, както и гръцкия танц сиртаки.