По повод празника на авиацията и Военновъздушните сили музеят на авиацията в Крумово има днес Ден на отворени врати от 10:00 до 17:00 ч.. Наред с постоянната външна и вътрешна експозиция, през целия ден посетителите ще имат достъп и до кабината на самолет МиГ-21 бис и възстановения салон и кабината на самолет Як-40, ползван от Правителствения авиоотряд 28 и авиокомпания Хемус Еър до 2006 година.

Командването на ВВС организира ден на отворени врати и в 16-та авиогрупа Враждебна от 12:00 до 17:30 часа.. Посетителите ще могат да разгледат статичен показ на авиационна техника – самолети Спартан, Ан-30, Л-410 и Ан-26, както и да наблюдават прелитането и кацането на самолет Airbus A380 с добра видимост към пистата на летище София.
Авиобаза Враждебна ще отвори врати за посетители в 11:45 часа, съобщават от там. Присъстващите няма да имат достъп до самолет Airbus A380, защото машината ще бъде представена на затворено събитие, допълват още от ВВС.

Датата 16 октомври се отбелязва като празник на ВВС с разпореждане на Министерския съвет от 1963 година. На този ден през 1912 г. пилотът Радул Милков – командир на Първо аеропланно отделение, и наблюдателят Продан Таракчиев превръщат самолета в бойна машина, като извършват първата в света бомбардировка от въздуха. Това става по време на Балканската война, когато български войски са обсадили Одринската крепост, смятана от цяла Европа за непревземаема. Към 9.30 часа подпоручиците Милков и Таракчиев излитат със самолет „Албатрос“ и се насочват към Одрин. Те оглеждат по време на полета турските позиции и за първи път във военната история хвърлят от самолета ръчни гранати над гара Караагач. Този полет е исторически, макар да продължава час и половина – освен бомбардиране на противника е осъществено и първото в света военновъздушно разузнаване. Организационното изграждане на българското въздухоплаване започва през 1903 година. Създадената тогава Команда по балонно дело през 1906 г. прераства в бойно подразделение към железопътната дружина под името „Въздухоплавателно отделение“. През 1911 г. правителството взима решение за подготовка на летци и аеромеханици в чужбина и за купуване на самолети, в резултат на което през 1912 г. България вече има своя въздушна армада.