Ограниченията, наложени заради коронавируса, принуждават мнозина да се обърнат към пазаруване онлайн, но то не е толкова безопасно. Ако не е добре организирано, дори може да носи повече рискове от това лично да се отиде до близкия магазин.Това предупреждават анализатори и специалисти по оценка на риска.
Вирусолози от американския Национален здравен институт твърдят, че, вирусът се задържа върху картон до 24 часа, а върху повърхности от пластмаса и неръждаема стомана – до 2-3 дни.
Иначе казано, COVID-19 може да се разнася от вентилация без филтри часове наред из работни помещения, а дни наред да се задържа (ако няма дезинфекция) върху дръжки на врати, работни плотове и пластмасови и хартиени опаковки.
Същото важи и за куриерите и автомобилите им, с които доставят онлайн поръчки.Самата приготвена храна не е заплаха, а рисковете идват от този, който е в контакт с нея след това.
При доставките до адрес тази логистика е по-сложна и минава през няколко ръце.
Ето кои са критичните точки на заразяване при доставките: Според Европейския Институт за риск политика, много висок риск от заразяване при доставки има ,когато се стои на близко разстояние до куриера, при досег с повърхността на опаковката (кутии, пликове), при доставка на храни – опасността от замърсяване от вътрешната опаковка на храната е висока, поради краткото време за доставка (т.е. не е изтекло достатъчно време, за да умре коронавирусът – бел.ред.) , при боравене с банкноти и монети.
За да се избегне риска е необходимо да се спазват указанията за дистанция с куриера, да се изхвърля
външната опаковка и да се измиват внимателно ръцете след това, внимателно да се почиства опаковката на храната, ако има такава (повърхността на кутията), при възможност да се осъществява термична обработка на храната. Така също прид на предмет – да се почиства с дезинфекцираща кърпа преди употреба и допир и да се почистват внимателно всички повърхности, върху които са оставяни продуктите с външните им опаковки.