Над 170 000 удостоверения за дължими данъци ще могат да се издават автоматизирано, без да се налага посещение в офис на НАП, съобщават от приходната администрация. Само за първите четири месеца от тази година в НАП Пловдив са подадени заявления и издадени над 11 хил. удостоверения. От 01.11.2016 г. НАП е осигурила възможност за предоставяне по служебен път на удостоверение за наличие или липса на задължения на административните органи и възложители на обществени поръчки. Достъп до тази електронна услуга ще бъде предоставен от приходната администрация и на банкови институции, нотариуси и общински власти.
За 2016 г. Териториалната Дирекция на НАП Пловдив е издала повече от 34 хил. удостоверенията за дължими данъци, като процедурата по снабдяване с тях отнема време и минимум едно посещение в офисите на приходната агенция. Тази административна тежест може изцяло да бъде премахната след въвеждането на новия модел, чрез който банкови институции, нотариуси и общини ще могат да изискват и получават удостоверенията директно чрез електроните услуги на НАП, без да се налага да ангажират гражданите с набавянето на документите.