За нов вид телефонна измама алармират от „ЕНВ България“. От там предупреждават за обаждания от лица, неправомерно представящи се за служители на енергоразпределителното дружество. От пресцентъра на „ЕВН България“ съобщават, че са постъпили сигнали от клиенти, получили телефонни обаждания, с които ги „уведомяват“ за неплатени фактури за електроенергия. Мнимите инспектори са ги приканвали да се обадят на телефонен номер, започващ с префикс 0900, за да не бъде преустановено електрозахранването им.
От дружеството заявяват, че такъв, обаче, по никакъв начин не е свързан с „ЕВН България“. А напротив, номерата на денонощия им телефонен център започват с префикс 0700. Те са официално обявени и не са променяни от години. При всяко обаждане, от страна на дружеството, към клиент се следва задължителен протокол: представяне на оператора с 2- те имена и повода за позвъняването.
„ЕВН България“ прикани, при подобни обаждания, да изискват, както идентификация на отсрещния, така и сравнение на своите клиентски данни и номер на измервателната точка (ИТН). При най- малкото съмнение в легитимността на обаждащия се, следва клиентите да позвънят на телефон 0700 1 7777
0700 1 7777, както и да сигнализират органите на МВР.













