Близо 500-600 кв. м. е участъткът с компрометирани плочки на центъра на града, пред сградата на Община Асеновград, които предстои да бъдат подменени, каза зам.-кметът Стоян Димитров. Това ще е поредният ремонт на новата настилка, поставена след приключване на Водния цикъл. Въпреки няколкото вече извършени ремонта, хлопащи плочки продължва да има, затова от Общината са твърдо решени този път подмяната да е за последно.
Не веднъж сме се срещали с фирмата-изпълнител, каза зам,-кметът, тяхната теза е, че те са направили качествено настилката и че плочките, така, както са им зададени по проект са предвидени единствено и само за пешеходно движение. Всички сме свидетели, каза още той, че допреди два месеца (когато се взе решение за преустановяване допускането на автомобили в ЦГЧ), имаше доста автомобили, които изпълнявайки служебните си задължения, преминаваха през плочите. Оттам и проблема с тях, обясни инж. Димитров. Но ние не можем да спрем на 100 % минаването на автомобили – за монтиране на елхата, например, за зареждане на магазини, инкасо автомобили. Затова ще направим настилката веднъж завинаги.
Надяваме се, каза зам.-кметът, след като реализираме този етап, да реализираме и втория, който обхваща по-широка зона. Целият проект е на стойност 9,7 млн. лв. и обхваща края на Главната до пешеходния мост. Но това е предмет на един следващ етап, обясни той.
Основният проблем, който стои пред нас е, че настилката, която е положена не е подходящата.
При тези плочки не е решен проблемът с отводняването. Големината им, за разлика от останалата настилка с по-малки плочки, подредена на главната улица в Асеновград, от една страна е по-податлива на чупене и разместване от преминаващите МПС върху нея, от друга страна – липсва добрата спойка между плочките, каквато има при по-малките плочки (тип паве). С липсата на добра спойка, водата при дъждове и сняг, оттичайки се, отнася и пясъка под плочките. Това неминуемо води до разместване и оттам до компрометиране на цели участъци плочи, макар и нови, обясни инж. Димитров.
Предстоящият ремонт ще е за сметка на фирмата-изпълнител, която вече е доставила първите партиди плочки тип паве – бехатон. Подмяната на хлопащите плочки предстои съвсем скоро и поетапно ще се подменят.
















