Неосъществяването на контрол върху сивия сектор, от страна на ресорните институции, е една от причините Националното сдружение на автобусните превозвачи в България да предприеме стачни действия от 01.02.14 г..
  
По темата днес потърсихме за коментар Васил Пиронков, който е член на Сдружението. Пред камерата на ТВ САТ КОМ той направи кратък анализ на 6- те точки в петицията на браншовите организации. Според него, пътуването с нелегалните превозвачи е по- несигурно за самите пътуващи. „Нямат застраховка, водачът не е проверен за алкохол, не е сигурно дали превозното средство е минало технически преглед.“, коментира Пиронков. Освен влиянието на сивия сектор, според Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, върху транспорта в страната влияние оказва и превозът на пътуващи с железопътния транспорт. Пиронков обясни, че Български държавни железници извършват услугата в пъти под себестойността й. Той припомни също, че обещаната оптимизация на превозите от Републиканската транспортна схема все още не се е случила. Васил Пиронков спомена и „безхаберието на Държавата“, относно невъзможността на превозвачите да инвестират в нови активи, поради което са на едно от последните места в света по средна възраст на автобусния парк.
  
Сред исканията, изпратени до ресорните институции, се поставя и въпросът за намаленията от цената на картите за определени групи хора, като се подчертава, че фирмите не са възмездени за това от възложителя. Последната точка, пък, е свързана с двойното данъчно облагане на международните превозвачи.