Зам.-кмет инж. Мария Вълканова представи същността, целите и дейностите по проекта, спечелен от община Асеновград и Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните. Проектът е с наименование „Интеграция на деца в неравностойно положение чрез провеждане на графити стрийт батъл”. Стойността му е 4 500 лв., като приносът на МКБППМН е 451 лв., а финансирането от фонд „Социална закрила” към Министерството на труда и социалната политика е 4049 лв.

         Инж. Вълканова каза, че се надява реализацията на проекта да помогне за реинтеграцията и преодоляването на социалната изолация на тази група деца и младежи.  Припомняме, че проектът е насочен към деца и младежи, извършили противообществени прояви. Те ще бъдат от различни етноси, като целта е първо да се мотивират да общуват помежду си и второ да опознаят етнокултурната специфика на другите етноси. Участниците в проекта ще бъдат 50 младежи, имащи разгледани възпитателни дела от Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните – гр. Асеновград. Част от целите на проекта включват: създаване на възможности за участие в социокултурни мероприятия и прояви, които да спомагат за адаптиране към различна среда; опознаване и опазване на етнокултурната специфика и разширяване на знанията за бита и празничните традиции на етносите в общината; с помощта на изкуството да се стимулира желанието за образование и усъвършенстване на творческите заложби на деца от различни етноси; да се привлече по-широк обществен и институционален интерес към проявите на малолетните и непълнолетните, извършили противообществени прояви.

         Дейностите, необходими за постигане целите на проекта са: дейности по организацията и управлението на проекта; избор на целева група; избор на обекти, които ще бъдат използвани за мероприятията; издаване на разрешително от главния архитект на община Асеновград за тези обекти; осигуряване на материали за конкурса с графити; провеждане на графитен конкурс „Културно-историческо наследство”; организиране на обучителен семинар по етнология; изготване на анкета в края на проекта и др.