Всеки, който премине по пътя Асеновград-Първомай, ще реши, че пътят е в ремонт. Особено, след като на изхода на Асеновград, посока Козаново, има поставена табела с подобен надпис:

Пътят от години е в окаяно състояние, а е изключително натоварен. Преди месеци жители на населените места, през които преминава трасето, излязоха на протест, а кметове на близките селата написаха писмо до редица институции с искане за съдействие за започване на цялостен ремонт на пътя. Преди около седмица машини на пътноподдържащата фирма, с която Агенция „Пътна инфраструктура“ има договор по ЗОП за текущ ремонт и поддържане на републиканските пътища в област Пловдив, започнаха да работят край пътя. Шофьорите, преминаващи ежедневно от там, се обнадеждиха, че най-сетне дългоочакваният ремонт стартира. Ето защо изпратихме запитване към АПИ какво точно предвиждат ремотните дейности, кога трябва да приключат и други подобни. Отговорът, който получихме обаче бе, че „ремонт на участък от третокласния път III-667 Първомай – Асеновград не е започвал. Строителни работи на обекта ще може да се предприемат, когато има осигурено финансиране“. Оказа се, че както вече множество пъти е посочвано до този момент, както и сега – няма отпуснати подобни средства. Стана ясно, че към момента пътноподдържащото дружество единствено разчиства сервитута на трасето. Но по наши наблюдения, след това разчистване, голяма част от него бе силно компрометирано – образуваха се коловози в края на пътното платно, на места асфалтът в края на пътя бе силно разрушен и съответно самото платно вече е изключително стеснено. Всичко това е предпоставка за пътен инцидент, за което способства и липсата на маркировка.

Не успяхме да заснемем най-компрометираните участъци, заради интензивното движение и опасността да предизвикаме пътен инцидент.

Така отправихме още едно запитване към АПИ: „Самият път вече е доста по-тесен, а и опасен за преминаване, особено през нощта, така ли ще остане през зимния период, след като няма отпуснато финансиране?“. Отговорът този път бе следният:

„Съществуващата асфалтобетонова настилка е компрометирана при разчистването на сервитута на пътя от дружеството, за което от дружеството е изискано да заравни пътната настилка с трошен камък, за да се осигури безопасното преминаване по пътя. Ако преди зимните месеци не се осигурят средства и не започне ремонт на трасето, от дружеството ще бъде изискано да асфалтира компрометирания от него участък при разчистването на сервитута“.

И така на този етап нещата остават в този вид. Освен „традиционните“ дупки по пътното платно, на водачите ще пречат и разкъртените краища на трасето. То изглежда по-зле от преди, но да се надяваме, че няма да е за дълго.

Все пак трябва да споменем, че за ремонта на 28-километровата отсечка има изработен технологичен проект. Той предвижда подмяна на пътната конструкция чрез технологията студено рециклиране, нови асфалтобетонови пластове, ремонт на 3 моста, подмяна на бордюри в населените места, профилиране на банкети, монтаж на еластични предпазни огради, нова хоризонтална маркировка и пътна сигнализация. Това обаче все още е само проект, чакащ финансиране.