На 18 октомври/вторник/ от 11.30 часа в Библиотечно-информационния център на Градска библиотека – Асеновград ученици от ОУ ”Ангел Кънчев” ще се срещнат с робота Финч и ще се включат в семинара „Първи стъпки в програмирането” 

С поредица от безплатни семинари за работа с робота Финч българските библиотеки се присъединяват към инициативите, организирани по време на Европейската седмица на кодирането. От 15 до 23 октомври специалисти от обществени библиотеките в десет български града ще помогнат на децата да направят първи стъпки в програмирането по един интересен и забавен начин. Семинарите са организирани от Посолството на САЩ в България и Фондация „Глобални библиотеки – България“ в сътрудничество с регионалните библиотеки във Варна. Велико Търново, Габрово, Пловдив, Сливен. София, Стара Загора, Търговище и Разград и с Градските библиотеки в Димитровград и Асеновград. Европейската седмица на кодирането цели да повиши обществения интерес към програмирането. Тя насърчава европейци от всички възрасти и с всякакви възможности да демистифицират дигиталните умения и да осъществяват своите идеи чрез програмиране. 65000 обществени библиотеки в Европейския съюз – между тях и над 1000 български библиотеки – предоставят най- близка възможност до всеки за развитие на  уменията извън формалното образование. Те вече имат забележителни постижения в предлагането на гражданите на достъп до ИКТ оборудване и Интернет, както и на различни средства за подобряване на техните дигитални умения – от днешните основни дигитални умения, като например  навигиране в уеб-пространството до утрешните основни умения за кодиране и роботика. Много обществени библиотеки вече работят за повишаване на дигиталните умения в своите общности, но са необходими политики, които да ги подкрепят за разширяване на тази дейност за в бъдеще.

Роботът Финч е малък робот, създаден с цел да вдъхнови и зарадва учениците изучаващи компютърни науки (а и не само), като има предоставя осезаемо и физическото представяне на компютърния код. Финч поддържа над дузина езици за програмиране, включително такива, подходящи за ученици на едва пет години! Финч е разработен за катализиране на широка гама от преживявания свързани с обучение по компютърни науки от навлизане в основите на компютърното мислене по целия път до написването на изцяло интерактивни програми.

Програмирането с помощта на робота Финч развива детското  креативно и логично  мислене по един любознателен, интересен, инryитивен, забавен и занимателен начин.