Документи се приемат по направленията „Инвестиции в предприятия” и „Популяризиране на пазарите на трети държави”. Подпомагането по мярка „Инвестиции в предприятия” обхваща дейности за производството на лозаро-винарските продукти от гроздето до бутилирането и етикетирането на виното. Максималният размер на финансовата помощ е до 50% от стойността на действителните разходи за изпълнение на всяка конкретно определена дейност, като максималният размер на общите допустими разходи за един кандидат е левовата равностойност на 400 000 евро. Плащанията по инвестиционния проект могат да бъдат окончателни и не се допускат авансови и междинни плащания на финансовата помощ.Финансовата помощ по другата мярка – „Популяризиране на пазарите на трети държави” – е до 80% от стойността на допустимите разходи. Разпределението тук е следното до 30% национално съфинансиране и до 50% финансиране от Европейския фонд за гарантиране в земеделието. Финансова помощ по мярката могат да получат търговски дружества; професионални организации; организации на производители и междупрофесионални организации по смисъла на Закона за виното и спиртните напитки; държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса; както и притежатели на търговски марки, регистрирани съгласно изискванията на националното законодателство, прилагащи проекти, насочени към популяризиране на търговска марка. Необходимата документация за кандидатстване по двете мерки може да се набавят от интернет-страницата на Изпълнителна агенция по лозата и виното. За целия програмен период 2014 – 2018 г., бюджетът по мярка „Инвестиции в предприятия” е в размер на 42 500 000 евро, или по 8 500 000 евро за всяка финансова година. За „Популяризиране на пазарите на трети държави” общият бюджет е 7 500 000 евро, или по 1 500 000 евро за всяка финансова година.













