Днес отбелязваме 120 години от рождението на легендарния съветски кинорежисьор Сергей Айзенщайн, известен с прозвището „Бащата на монтажа”.
Иновативните техники на Сергей Айзенщайн му спечелват прозвището „бащата на монтажа“. Нито един друг артист преди него не се е замислял за редактирането на кадрите в толкова бърза последователност. Той изобретява няколко уникални техники, с които развива до съвършенство тази идея и продължават да намират масово приложение във филмовата индустрия.
Филмовите техники на революционни творби като „Броненосецът Потьомкин“ (1925) и „Александър Невски“ (1938) остават за десетилетия трайна следа в развитието на цялата индустрия. Динамиката и прецизността на кадрите на Айзенщайн и до днес са пример за създаването на качествени визуални продукции.
Сергей Айзенщай остава в историята и заради несравнимите си публицистични изследвания, сред които е и „Монтажът”. В него той обобщава опитът, натрупан през годините на нямото кино, с който се анализират новите възможности, които предлага появата на звука и на цвета. Преди всичко това е изключителен теоретичен труд за същността на самото изкуство.
И до днес името му има своето златно място в историята на кинот