Българските четвъртокласници са надминали американските по умения за четене. Те са на 11-то място сред 50 държави, сочат резултатите от проучване.

Изследването е на Международната асоциация за оценяване на постиженията в образованието и се прави през 5 години. България участва във всичките 4, проведени до момента, като резултатите сега са значително по-добри от получените през 2011 г., отчитат от просветното ведомство.

На четвъртокласниците са били дадени два текста – художествен и научнопопулярен, еднакви за децата от всичките 50 държави. Те трябвало не само да могат да ги прочетат, но и да отговарят на въпроси по тях, обясняват от Центъра за оценяване на предучилищното и училищното образование към МОН.
Анализът показва, че най-добри резултати имат учениците, посещавали детска градина и предучилищна, идващи от семейства с по-висок социално-икономически статус и за които езикът на теста е майчин.
Резултатите на България са по-високи от редица държави като САЩ, Италия, Нидерландия, Израел, Франция. Русия се е представила най-добре, следвана от Сингапур.
Уменията за четене на българските четвъртокласници през миналата година са се повишили значително в сравнение с 2011-та, като момичетата се справят по-добре от момчетата, сочат още резултатите от проучването.