„Ако няма нова епидемична вълна, тази учебна година ще завърши присъствено“. Това заявяват от Министерството на образованието и науката, като допълват, че към днешна дата седемдневната заболеваемост от COVID-19 в страната е едва 75 на 100 000 души. За последно тя е била на такова ниско равнище през август миналата година.
„При тази ситуация Министерството на образованието и науката насочва усилията си към социалната интеграция и наваксването на евентуалните образователни пропуски при децата и младежите, които учиха в онлайн среда през продължителен период от време“, казват от образователното министерство. Според проучвания дългата изолация при децата и младите хора води до проблеми с психиката и трайни дефицити при общуването и интегрирането в колективи на по-късен етап от живота. Това, както и ниският брой заразени с коронавирус на този етап в страната, обуславят решението да няма обучение от разстояние в електронна среда извън разрешените от Закона за предучилищното и училищното образование до 30 учебни дни по здравословни или други уважителни причини, удостоверени с документ.
Все пак пред родителите, които не желаят децата им да се върнат в училище до края на учебната година, се предоставят още две възможности – самостоятелна или индивидуална форма на обучение. Името на първата подсказва, че предполага самостоятелна подготовка, както и изпити за определяне на годишни оценки по учебните предмети от училищния учебен план за дневна форма на обучение. Другата възможна форма, индивидуалната, включва индивидуални учебни часове, а срочната и годишна оценка се определя на базата на текущо оценяване или чрез изпити. Индивидуалното обучение се провежда по индивидуален учебен план и график на учебните часове, утвърдени от директора, които се провеждат в училището.
От МОН уточняват, че учениците, които преминат към самостоятелна или индивидуална форма на обучение, запазват предоставените им за безвъзмездно ползване учебници и учебни комплекти до края на учебната година.