Министерството на здравеопазването въвежда изцяло електронна система за управление на процеса по заявяване, разпределяне и отчитане на ваксини за задължителните имунизации в страната. Целта на новата платформа е да свърже в една обща мрежа здравното министерство, регионалните здравни инспекции и всички лечебни заведения, които работят по националния имунизационен календар. Така ще се премахне нуждата от досегашните хартиени отчети и годишни планове. Лекарите вече ще могат дистанционно да заявяват необходимите количества ваксини, да следят наличностите им по партиден номер и срок на годност и автоматично да получават обобщени справки за извършените имунизации. С въвеждането на електронната система от 1-ви септември отпада и задължението за водене на хартиени книги за профилактичните имунизации, както и вписването на данни в имунизационни паспорти и амбулаторни карти. Това е част от промените в Наредба № 15 за имунизациите, публикувани в „Държавен вестник“. Министерството вече е изпратило официално уведомление до Българския лекарски съюз, в което подробно описва новите функционалности на системата. Очаква се електронното решение да намали административната тежест върху общопрактикуващите лекари и да улесни проследяването на ваксиналния процес в цялата страна.

















