Повечето ученици между 9- ти и 12- ти клас в Асеновград смятат, че е добре да бъде въведена така наречената „дуална система“ в образованието. Това показа проучване на ТВ САТ КОМ, направено сред учащите в училище „Свети Княз Борис I“. Дали родителите са тези, които трябва да приканват децата си да учат? Дали преподавателите са хората, които е необходимо да провокират подрастващите и да събуждат интереса им в училище? Или, пък, стъпили в гимназията, учениците вече са достатъчно големи, за да решат сами дали образованието, или нещо друго ще е приоритет за тях? Това са все въпроси, на които точен отговор не може да бъде даден. Но, пък, за сметка на това, учениците от Асеновград имат мнение и предложения относно промените в образователната система. Някои разказаха, че ще е добре към обучението да бъдат включени повече практически дейности. Други предложиха да има промяна в самата учебна програма и дисциплини като музика и изобразително изкуство да не бъдат изключвани в горните класове. Трети, пък, обясниха, че е необходимо обучението да се провежда чрез различни видове мултимедия, за да е по- интересно и привличащо учениците.
Относно така нареченото „дуално обучение“, т. е., още по време на гимназиалната си подготовка, подрастващите да провеждат практики в различни фирми от бизнеса, гимназистите от асеновградското училище бяха категорични, че това е добра идея. Те заявиха, че ако бъде приложена, тя ще подобри практическите им умения, още докато са в училище.
Министърът на образованието Анелия Клисарова разкри пред медиите, че още една идея, която е предложена и подлежи на обсъждане, е бизнесът също да бъде включен в разработването на учебните програми, за да се осъществи „дуалното обучение“ по- качествено и ефективно.













