На свое заседание депутатите на българския парламент решиха да удължат срока за въвеждане на фискални устройства в автобусите до 31 декември 2013 г. Досегашното изискване беше, това да стане до 1 април 2013 г. Промяната стана по настояване на членовете на Национално сдружение на автобусните превозвачи в България. Асеновградският превозвач Васил Пиронков, който е член на сдружението, коментира за зрителите на ТВ САТ КОМ, че законът е необмислен и лобистки. Той каза, че превозвачите не са против касовите апарати в автобусите, но в предложения вариант системата няма да бъде работеща. Не се знае при какви условия ще работят тези касови апарати, как ще бъдат съхранявани книгите за дневния отчет и кога ще приключва той. Няма равнопоставеност между градски, междуградски и международен транспорт по отношение на поставянето на фискални устройства, което ще усложни ситуацията. Пиронков смята, че закона в предложения първоначално вариант ще превърне превозвачите в сив сектор, а тези, които работят на светло, рискуват да бъдат ограбвани от собствените си служители. Ние нямаме нищо против да има касови апарати в автобусите, в част от тях и сега имаме. Но е невъзможно на по-кратки разстояния, с повече спирки и по-голям пътникопоток да се отделя по около 35 секунди на електронен билет за всеки пътник. Така транспортната схема се обърква тотално. Невъзможно е системата да работи така, категоричен е Васил Пиронков. Той съобщи още, че са депозирали писмо до Президентството и Парламента на България с искане представители от националното сдружение на автобусните превозвачи да участват в работните комисии, които работят по закона, за да бъдат изчистени пропуските и той да бъде работещ. Да бъде отменено изискването да се поставят нивомери на ведомствените бензиностанции, защото при доставката на количествата на едро са платени необходимите данъци. Защо трябва след това пак да се плаща – пита още Пиронков.