Влаковете по трасето Асеновград- Пловдив вече се движат по разписание. Относно големите закъснения по линията Асеновград- Пловдив, специално за ТВ САТ КОМ, от пресцентъра на БДЖ обясниха, че електрическите мотриси заминаваха по- късно от обичайното си разписание от асеновградската ЖП гара, поради обстоятелството, че се е наложило промяна в съставите на влаковете и обслужването им, с композиции, съставени от локомотив и вагони, което е довело до извършването на допълнителна маневра. Именно това е и причината за реализираните закъснения. Към настоящия момент е решен проблемът с необходимостта от допълнително технологично време за извършване на маневри и съответно с по- късното заминаване на влаковете от гарата в Асеновград. Това се пояснява още в становището на БДЖ.
Във врзъка със сигнала на ТВ САТ КОМ за големите закъснения по линията, Варужан Апелян от Асоциация „Приятели на железопътния транспорт“ ни изпрати списък с полезна информация какво да правим, ако сме недоволни от услугата, предлагана от БДЖ и как да направим оплакването си възможно най- ефективно. В писмото на Апелян се описват следните мерки: Всеки пътуващ, чиито права са нарушени, може да подаде жалба до Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ или до „Комисия за защита на потребителите“. Оплакването може да бъде подадено в устен или писмен вид. То може да се изпрати по пощата, по e- mail или чрез контактите за обратна връзка на съответните интернет страници. В жалбата трябва да са вписани датата, часът и точното място на събитието. Добре е да се приложат и всички документи, подкрепящи оплакването, като билети, видео или фотографски изображения, имена и контакти на персонал, пътници- свидетели и други. От Асоциация „Приятели на железопътния транспорт“ апелират жалбите да се подават възможно най- бързо, защото забавени действия могат да затруднят положителната развръзка, особено, ако се претендира за обезщетение.
Репортер: Атанаска Маркова