Сигурно всеки е изпадал в ситуацията да има нужда от специализирана медицинска помощ, но джипито му да няма възможност да му даде направление. Е, всеки пациент има право, джипитата също- наистина имат ограничен брой направления за специалисти. А от началото на 2013 година бройката направления е не само недостатъчна , но и меко казано оскъдна. И лошото е, че пациентите нямат глас, нямат глас и джипитата, а здравната каса продължава да подлага под напрежение и да наблюдава конфликта между джипита и пациенти. От началото на годината са орязана онези 10 % допълнителни талони, които джипитата можеха да надхвърлят. И не само това, днес семейни лекари от Асеновград проплакаха, че в новите протоколи, направленията са орязани с още 15 %. Така например едно джипи с 1500 осигурени пациента до края на миналата година получаваше 128 талона месечно, сега талоните, отпуснати от здравната каса са 111. Имайки впредвид, че в списъка на всеки семеен лекар има голям брой пациенти с диспансиризирани заболявания, за които се изисква ежегодна консултация със специалист, какво остава за пациент, който има нужда от спешна специализирана помощ, но джипито му е с изчерпани талони. Изключителна несигурност създава факта, че дори и след като си заплащаш редовно здравните осигуровки, оставаш не само здравно неосигурен, но и някак си обиден.