Комисията за защита на потребителите (КЗП) е изпратила препоръки на автомобилни застрахователи за отстраняване на още неравноправни клаузи, с които се правят опити за неоснователно изискване на документи или за съкращаване на нормативно установени срокове за информиране на търговеца при настъпване на застрахователно събитие. Това съобщават от пресцентъра на КЗП. Неотдавна стана ясно, че Комисията е приела за неравноправна клауза уговорката на застрахователя за отпадане на обезщетението при кражба на автомобила, ако талонът за него е бил оставен вътре. Тези клаузи излишно създават затруднение пред потребителите. Например, принуждават ги да представят огромни тестета документи, част от които ги има и при самия застраховател. Или в Общите условия се казва „незабавно да уведоми“ при настъпване на застрахователно събитие. Това , според КЗП е твърде субективна преценка, включваща 1, 5 секунди или 2 и повече часа. В Кодекса за застраховането е посочено, че не е необходимо представянето на налични при застрахователя документи, както и че срокът за уведомяване при настъпване на застрахователно събитие не може да е по-кратък от три работни дни от узнаването за него, поясняват от комисията. Целта на подобни уговорки е търговецът да се освободи от отговорност, ако потребителят не представи тези документи.