Община Асеновград съобщава, че от днес (01.06.20 г.) НПК Асенова крепост ще работи с удължено работно време. Туристическият обект ще посреща посетители от 09:00 ч. до 20:00 ч., без почивен ден. Стойността на входния билет е без промяна – 4 лева за 1 човек, а за групови посещения (над 10 души) цената е 3 лева. Студентите, учениците и пенсионерите плащат по 2 лева, за да влязат и да разгледат крепостта. Цената на билета за семейства с до 2 деца е в общ размер на 9 лева. За обикновена беседа се плаща 7 лева, за специализирана по зададена тема – 9 лева, а за такава, на чужд език – 12 лева. За времето на извънредното положение тази година обектът е бил посещаван както следва: март – 3 378 туристи; април – 195 туристи; май – 4 501 туристи.
Асеновата крепост не е спирала да приема посетители през цялото време на извънредното положение, при спазване на всички изисквания и заповеди от Министерството на здравеопазването. Напомняме, че посещението на туристическите обекти, които са на открито, не беше забранено. Идеята за удължаване на работното време на крепостта е във връзка с разпространението на пандемията от новия коронавирус COVID-19, поради което за последните два месеца не успяха да се реализират очакваните за периода приходи. Планирано е през юли и август, когато е активният туристически сезон, обектът дори да работи от 09:00 ч. до 22:00 ч. в петък, събота и неделя, а до 20:00 ч. да е в останалите дни.
През изминалата седмица се проведе среща между ОП „Туризъм“ към община Асеновград и туроператори от пловдивска област по темата за протичането на предстоящия летен сезон и съвместните мерки за привличане на туристи в региона. Дестинациите в Асеновградско, които бяха обсъдени по време на дискусията, освен НПК Асенова крепост, са Палеонтологичен музей и Исторически музей, Етнографската къща и Старинно училище „Свети Георги“ в града, пещера „Добростански бисер“ и скалното светилище „Беланташ“, „Караджов камък“ и „Хайдушки камък“. В срещата участие взеха представители на къщи за гости и комплекси в родопските села Мостово и Врата. Дискутирани на събирането бяха различни туристически маршрути в региона, рекламата, популяризиране на обектите сред туристите и активизирането им да подкрепят българския туризъм.