Д О К Л А Д
ОТНОСНО: ОСНОВНИТЕ ПОКАЗАТЕЛИ И ПРИОРИТЕТИ В ПРЕДЛОЖЕНИЕТО ЗА ПРОЕКТА НА БЮДЖЕТ НА ОБЩИНА АСЕНОВГРАД ЗА 2022 г.
- Нормативни основания и цели
При изготвянето на проектобюджета на Община Асеновград за 2022 г. са спазени принципите на всеобхватност, законосъобразност, прозрачност и устойчивост.
Проектът за бюджет 2022 г. е съобразен с действащите законови и подзаконови нормативни актове и отразява намеренията на общината за провеждане на комплексна финансова политика.
Проектобюджетът е разработен в съответствие с:
- Нормативната уредба: Закона за държавния бюджет на Република България за 2022 г., ПМС №31/17.03.2022 г. за изпълнението на държавния бюджет на РБ за 2022 г., Закона за публичните финанси, Наредбата за условията и реда за съставяне на бюджетна прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на община Асеновград, РМС №50/03.02.2022 г. за приемане на стандарти за делегираните от държавата дейности с натурални и стойностни показатели през 2022 г.;
- Предложенията на: кметовете на кметства, кметски наместници, директори на дирекции, директори и управители на бюджетни звена /второстепенни разпоредители с бюджет/.
Основните приоритети при съставянето на проекта на бюджет на община Асеновград за 2022 г. са:
- повишаване ефективността от публичните разходи;
- увеличаване обхвата и подобряване качеството на предоставяните от общината публични услуги;
- продължаване на усилията за успешно усвояване на средствата от Европейските фондове и програми;
- реконструкция, основен и текущ ремонт на улици, булеварди и второстепенна улична мрежа, с цел подобряване на транспортния трафик;
- подобряване на материално-техническата база в общинските училища и детски градини;
- поддържане чистотата, уличното осветление и озеленяването на града.
- II. ПРИХОДНА ЧАСТ
Общо приходите за 2022 г., които се очаква да постъпят по бюджета са в размер на 70 122 983 лв., в т.ч.
- приходи за делегирани от държавата дейности– 39 001 904 лв.;
- местни приходи – 31 121 079 лв.
Утвърденият размер на бюджетните взаимоотношения между централния бюджет и бюджета на община Асеновград за 2022 г. е 42 751 045 лв., както следва:
- Обща субсидия за делегираните от държавата дейности –35 207 045 лв.
- Трансфери за местни дейности – 5 604 800 лв., в т.ч.
– обща изравнителна субсидия – 5 267 100 лв.;
– за зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища – 337 700 лв.
- Целева субсидия за капиталови разходи – 1 939 200 лв.
Общият размер на бюджетните взаимоотношения между централния бюджет и бюджета на общината за 2022 г. е завишен с 5 023 683 лв., или с 13,32% в сравнение с утвърдения със закона за ДБРБ за 2021 г., в т.ч: с 4 061 683 лв. обща субсидия за делегираните от държавата дейности, с 478 900 лв. общата изравнителна субсидия, с 482 900 лв. целевата субсидия за капиталови разходи и с 200 лв. трансфера за зимно поддържане и снегопочистване.
Собствените приходи са определени на базата на постигнатите резултати и тенденциите в тяхното развитие. Взети са предвид определените размери на местните данъци и такси, със съответните нормативни актове и е извършен анализ на събираемостта им през последните три години.
Реализираният преходен остатък от 2021 г. е 10 609 827 лв., в т.ч.
- от държавни приходи – 4 004 729 лв., в т.ч. 209 870 лв. за проекти в образованието;
- от местни приходи – 6 605 098 лв., в т.ч. 137 900 лв. за проекти общинска администрация.
Този остатък спрямо 2020 г. е увеличен с 694 248 лв., в т.ч. от държавни приходи – 407 799 лв., от местни приходи – 286 449 лв.
Приходите за финансиране на делегирани от държавата дейности (Приложение №1)
Видовете приходи за финансиране на държавните дейности са: общата субсидия за делегираните от държавата дейности, целева субсидия за капиталови разходи и преходен остатък, реализиран към 31.12.2021 г.
В проекта на бюджет за 2022 г. в приходи за финансиране на държавните дейности са заложени само средствата от общата субсидия за делегираните от държавата дейности, чийто размер е 35 207 045 лв.
Средствата от общата субсидия за делегираните от държавата дейности през 2022 г. се увеличават спрямо първоначалните за 2021 г. както следва:
– Общи държавни служби – 2 920 000 лв. с 3,30%;
– Отбрана и сигурност – 256 749 лв. с 2,42%;
– Образование – 26 706 941 лв. с 13,19%;
– Здравеопазване – 1 335 008 лв. с 12,98%;
– Социално осигуряване, подпомагане и грижи – 3 325 092 лв. с 24,65%;
– Почивно дело и култура – 663 255 лв. с 6,16%.
Преходният остатък от 2021 година е в размер на 4 004 729 лв.
В параграф 88-03 „Средства на разпореждане предоставени/събрани от/за сметки за средства от Европейския съюз” са отразени „- 209 870 лв.”. Това са преходни остатъци от няколко училища и градини по проекти, свързани с развитието на образованието.
Относителният дял на държавните приходи в общия размер на бюджета за 2022 г. е 55,62%, а в първоначалния план за 2021 г. – 59,68%.
В сравнение с първоначалния план за 2021 г. размерът на общата субсидия за делегираните от държавата дейности е завишен с 13,04% или с 4 061 683 лв. Като цяло общо приходите за делегираните от държавата дейности спрямо първоначалния план за 2021 г. са завишени с 12,74%.
Приходите за финансиране на общински дейности (Приложение №2)
Заложеният размер на общинските приходи за 2022 г. е 31 121 079 лв. Техният относителен дял спрямо общия размер на приходите е 44,38%. В приходите за местни дейности е заложена цялата сума на целевата субсидия за капиталови разходи в размер на 1 939 200 лв.
Собствените приходи са определени на базата на постигнатите резултати и тенденциите в тяхното развитие. Взети са предвид определените размери на местните данъци и такси, със съответните нормативни актове и извършен анализ на събираемостта им през последните години. Постъпленията от оказваните публични услуги от общината на населението са съобразени с приетата от общинския съвет наредба по чл. 9 от ЗМДТ за определяне и администриране на местните такси и цени на права и услуги, както и с тенденциите за развитието им.
Преходният остатък от 2021 г. за местните дейности е в размер на 6 605 098 лв.
В параграф 88-03 „Средства на разпореждане предоставени/събрани от/за сметки за средства от Европейския съюз” са отразени „- 137 900 лв.”. Това са преходни остатъци по проект „Хоризонт 2020”.
Размерът на данъчните приходи е 5 697 751 лв., в сравнение с първоначалния план за 2021 г. са завишени с 376 651 лв.
В проекта за бюджет на Община Асеновград за 2022 г. заложеният размер на постъпленията от данъчни и неданъчни приходи е 20 740 932 лв., или с 4 538 074 лв. увеличение в сравнение с първоначално планираните средства за 2021 г.
В параграф 62-00“Трансфери между бюджети и сметки за средства от ЕС ” са заложени “ – (-)3 643 430 лв.”. Това са средства необходими за трансфери (в т.ч. съфинансиране) и данък добавена стойност по проекти.
В параграф 83-22 се предвижда погасяване на главница от банков кредит 1 398 769 лв., в т.ч. 375 000 лв. към Общинска банка и 1 023 769 лв. към ОББ.
В параграф 83-72 се предвижда получаване на заем от „Фонд за устойчиво градско развитие” за съфинансиране през 2022 г. на проект „Културна инфраструктура – обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградата на читалище „Родолюбие”- гр.Асеновград” в размер на 390 622 лв.
В параграф 83-82 се предвижда погасяване на главница по получен дългосрочен заем от „Фонд за органите за местното самоуправление в България-ФЛАГ” ЕАД в размер на 644 400 лв.
По параграф 76-00 „Временни безлихвени заеми между бюджети и сметки за средства от ЕС” са заложени средства в рамер на 2 132 097 лв., това са средства, които се очаква да се възстановяват от ползвани заеми по проекти.
- РАЗХОДНА ЧАСТ
Общият размер на разходите по бюджета на Община Асеновград за 2022 г. възлиза на 70 122 983 лв., разпределен както следва:
- за държавни дейности от държавни приходи – 39 001 904 лв. ( относит. дял 55,62%);
- за държавни дейности, дофинанс. от местни приходи- 2 066 306лв. (относит. дял 95 %);
- за местни (общински) дейности – 29 054 773 лв. (относит. дял 41,43 %).
Общо заложените разходи по видове и относителният им дял в общата рамка са както следва:
- Трудови разходи – 37 290 286 лв., т.е. 53,18% ;
- Разходи за издръжка – 18 643 263 лв., т.е. 26,59%;
- Капиталови разходи – 12 666 662 лв., т.е. 18,06%;
- Резерв за непредвидени разходи – 1 522 772 лв., т.е. 2,17%.
Разходи за държавни дейности, финансирани от държавни приходи ( Приложение №3 )
Те се финансират от обща субсидия за делегирани от държавата дейности, целева субсидия за капиталови разходи и преходен остатък. Конкретният им размер e определен със Закона за държавния бюджет на Република България за 2022 г., разчетните натурални и стойностни показатели по функции, в съответствие със стандартите, утвърдени с Решение на Министерски съвет №50/03.02.2022 г.
За 2022 г. e предвидена 35 207 045 лв. обща субсидия за финансиране на делегирани държавни дейности, при първоначален план за 2021 г. – 31 145 362 лв., т.е. увеличение с 13,04%. Предвидено е завишение на минималната заплата от 01.04.2022 г. на 710 лв. и съответно всички разходи, определящи се на база минимална заплата.
Преходният остатък от 2021 г. от средствата за финансиране на делегираните от държавата дейности е в размер на 4 004 729 лв.
Трудовите разходи са предвидени за 12 месеца. Те са най-значимият разход и през 2022 г. Средствата за работни заплати за всички функции ( с изключение на функция „Образование” ) се разпределят по месеци и се утвърждават от общинския съвет в рамките на средствата по единните разходни стандарти. Относителният дял на трудовите разходи за 2022 г. за държавните дейности е 83,51% от проектобюджета за държавните дейности, при първоначален план за 2021 г. – 87,17%
Текущата издръжка е планирана в съответствие с Единната бюджетна класификация по параграфи и подпараграфи в рамките на средствата по държавните стандарти и преходния остатък. Относителният дял на разходите за текуща издръжка за държавните дейности за 2022 г. е 13,34% от проектобюджета за държавните дейности, при първоначален план за 2021 г. – 11,16%.
Разходи за държавни дейности, дофинансирани от общински приходи ( Приложение №4 )
Общият размер на средствата за дофинансиране на държавни дейности за 2022 г. е 2 066 306 лв., при първоначален план за 2021 г. – 1 889 881 лв.
През 2022 г. в бюджета на общината от общински приходи се предвиждат да се дофинансират следните държавни дейности: Общинска администрация, Неспециализирани училища, Център за подкрепа на личностно развитие, Програми временна заетост и Музеи.
Разходи за местни дейности ( Приложение №5 )
Разходната част на местните дейности е разработена в съответствие с:
- действащите закони и подзаконови нормативни актове;
- задълженията, произтичащи от решения на общинския съвет, при спазване на приоритетите и потребностите на местната общност.
Разходната част на проектобюджета за 2022 г. е разработена по функции и по основни показатели при отчитане въздействието на:
- уточнените натурални и стойностни показатели, като са изключени еднократните разходи в бюджета на общината за предходната година;
- настъпилите до момента на съставянето на бюджетната прогноза промени в нормативната уредба;
- предвижданото съфинансиране за сметка на бюджета на общината по проекти, финансирани със средства от фондовете на ЕС;
- предложенията на ръководителите на структурни звена, кметове и кметски наместници.
Числеността на персонала и средствата за работни заплати за местните дейности са предвидени съобразно решенията на общинския съвет, в съответствие с нормативната уредба. Минималната работна заплата за 2022 г. се залага на 650 лв. от 01.01.2022г. и на 710 лв. от 01.04.2022 г.
Прогнозата за капиталовите разходи е съобразена с постъпленията от продажба на нефинансови активи и целевата капиталова субсидия за 2022 г.
Запазва се обема на финансираните дейности и предоставяните услуги на населението.
За местните дейности няма разработени национални стандарти. При планирането им са отчетени достигнатото ниво, измененията в обхвата и качеството на услугите, както и поетите ангажименти пред населението. Видът, обхватът и качеството на местните услуги е в зависимост от решенията на общинския съвет в съответствие с местните традиции, заявените потребности, годишните цели и приоритети съобразно собствените ресурси.
Разходите могат да се групират условно като:
– Разходи за дейности, с определени целеви приходи: за дейност”Чистота” и дейност „Управление на дейностите по отпадъците” са планирани средства за осигуряване на приетата от общинския съвет план-сметка, които следва да се покрият от планираните приходи от такса”битови отпадъци”, други местни приходи и преходния остатък от 2021 г.
– Разходи за издръжка на дейности със споделено финансиране: покриват се частично от такси и цени на услуги. Такива са Общинска администрация, Детски градини.
– Разходи за дейности, за които не се събират такси и цени на услуги – осветление на улици и площади, озеленяване, текущи ремонти и др. , които се осигуряват от общия ресурс на общинските приходи.
– Целеви разходи със социално предназначение – помощи за погребение, помощи по решение на Общинския съвет, издръжка на пенсионерски клубове.
– Целеви разходи, присъщи за издръжка на персонала – разходи за квалификация и обучение, работно облекло, СБКО, транспортни разходи, представителни разходи.
– Трудови разходи на персонала в местните дейности – планирани са на база месечните средства за работни заплати, утвърдени от общинския съвет за всяка дейност.
– Резерв за неотложни и непредвидени разходи – заложени са средства, които са необходими за превантивни и последващи дейности при стихийни бедствия и аварии и други неотложни и непредвидени разходи.
Разходите за местните дейности се финансират от собствени приходи, обща изравнителна субсидия, преходен остатък, целева субсидия за капиталови разходи и др. При планирането им е спазено изискването – размерът на разходите за делегирани от държавата дейности, дофинансирани с местни приходи и разходите за местни дейности да бъде равен на размера на местните приходи.
Общият размер на предвидените средства за финансиране на местните дейности е 29 054 773 лв., при първоначален план за 2021 г. – 21 479 640 лв.
Планирането на резерв за неотложни и непредвидени разходи е практика, чрез която се ограничава въздействието на определени рискове върху изпълнението и постигането на бюджетните цели. Той е предпоставка за осигуряване на гъвкавост и устойчивост в процеса на изпълнение на бюджета.
По функции разходите са разчетени както следва:
- Функция “Общи държавни служби”
За тази функция са заложени бюджетни разходи в размер на 7 942 556 лв., от които 3 300 452 лв., от държавни приходи , в т.ч. 380 452 лв. преходен остатък и 4 642 104 лв. от местни приходи. Във функцията са включени дейностите “Общинска администрация” и “Общински съвет”. Относителният дял на средствата за функцията е 11,33% от бюджета на общината.
- Функция „Отбрана и сигурност”
Функцията изцяло се финансира от държавни приходи. Заложените средства са в размер на 418 650 лв., в т.ч. преходен остатък 161 901 лв. Относителният дял на тези разходи представлява 0,60% от бюджета на общината.
Предвиждат се средства за: Местната комисия за борба с противообществени прояви на малолетни и непълнолетни; Центрове за превенция и консултативни кабинети към тях; обществени възпитатели; издръжка на детска педагогическа стая и районни полицейски инспектори; Отбранително-мобилизационна подготовка и други дейности свързани с отбраната и сигурността, доброволни формирования.
- Функция “Образование”
При разработването на бюджета за функция ”Образование” са взети предвид предложенията на директорите на учебните заведения и приетата формула за разпределение на средствата по единните стандарти. Предвидените средства за функцията са в размер на 29 546 225 лв., в т.ч. 28 533 535 лв. от държавни приходи, от които преходен остатък 1 826 594 лв. и от местни приходи 1 012 690 лв. Относителният дял на тези разходи представлява 42,13% от бюджета на общината.
- 4. Функция „Здравеопазване”
Предвидените средства за функцията са в размер на 1 630 954 лв., в т.ч. от държавни приходи 1 505 954 лв., от които преходен остатък 170 946 лв. и от местни приходи 125 000 лв. Относителният дял на тези разходи представлява 2,33% от бюджета на общината.
Дейностите, които ще се финансират към тази функция са: „Детски ясли, детски кухни и яслени групи в ДГ”, „Здравни кабинeти в детски градини и училища”, „Други дейности по здравеопазването”.
- Функция “Социално осигуряване, подпомагане и грижи“.
В социалните дейности всички единни разходни стандарти са определени за натурален показател „място”, като се цели по-ефективно управление на бюджетните средства и по-голяма гъвкавост от общините, развиващи социални услуги. Относителният дял на тези разходи представлява 7,32% от бюджета на общината.
Планирани са бюджетни разходи в размер на 5 134 304 лв., от които 4 289 247 лв. от държавни приходи, в т.ч. от преходен остатък 964 155 лв. и 845 057 лв. от местни приходи.
Дейностите, които ще се финансират към тази функция са: “Дом за възрастни хора с увреждания”, “Домашен социален патронаж”, “Клубове на пенсионера”, “Програми временна заетост”, „Центрове за настаняване от семеен тип”,”Социални услуги в домашна среда”, “Асистенти за лична помощ”, „Дневни центрове”, „Център за социална рехабилитация и интеграция” и “Други служби и дейности по социалното осигуряване подпомагане и грижи”.
- 6. Функция “Жилищно строителство, БКС и опазване на околната среда”
Разчетените бюджетни средства за заплати, осигурителни вноски и текуща издръжка във всички дейности в тази функция са изцяло с местен характер като същите са обезпечени със средства от собствени приходоизточници, общата изравнителна субсидия и трансфери за местни дейности. Разчетени са и средства за организирано сметопочистване, сметосъбиране, сметоизвозване и обезвреждане на депа, съгласно приетата план-сметка за дейностите по чл. 66 от ЗМДТ. Относителният дял на тези разходи представлява 21,09% от бюджета на общината.
За поддържане на благоустройствените и комунални дейности по бюджета за 2022 г. са разчетени средства за улично осветление, В и К, ремонт на улична мрежа, чистота, озеленяване и други дейности свързани с благоустройството и комуналното стопанство в размер на 14 792 429 лв., в т.ч. за:
- водоснабдяване и канализации – 358 000 лв.
- осветление на улици и площади – 1 049 000 лв.;
- изграждане, ремонт и поддържане на ул. мрежа – 5 710 476 лв.
- други дейности по жилищното строителство – 2 388 233 лв.;
- други дейности по опазване на околната среда – 288 596 лв.;
- озеленяване – 665 800 лв.;
- чистота – 3 259 518 лв.;
- геозащита – 42 500 лв.;
- пречистване на отпадъчни води от населени места – 164 200 лв.;
- управление на дейностите по отпадъците – 866 106 лв., в т. ч. 2 866 106 лв. – за ОП”РЦТБО” и (-) 2 000 000 лв. – за възстановяване на ДДС от НАП за проект по ОП”Околна среда”: „Втора комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци по ОС 2 на ОПОС 2014-2020 на РСУО- регион Асеновград”.
- 7. Функция “Култура, спорт, почивни дейности и религиозно дело”
Относителният дял на разходите в тази функция представлява 6,12% от бюджета на общината.
Заложени са бюджетни разходи в размер на 4 294 692 лв., от които 737 795 лв. от държавни приходи, в т.ч. преходен остатък 74 540 лв. и от местни приходи 3 556 897 лв.
Дейностите, които ще се финансират към тази функция са: “Читалища”, “Спортни бази и спорт за всички”, “Градска библиотека”, Музеи”, “Радиовъзел”, “Други дейности по културата”, “Обредни домове и зали”. Единният разходен стандарт за финансиране на музеите с регионален характер и читалищата е на база натурален показател субсидирана бройка.
Държавната субсидия за 2022 г. за читалищата е в размер на 420 699 лв.
За културните прояви от местно и национално значение в общината през 2022 г. са предвидени средства в размер на 220 000 лв.
За подпомагане на дейността на спортните клубове на територията на общината са предвидени 410 000 лв.
През годината допълнително ще се предоставят средства от републиканския бюджет по Постановление на Министерски съвет №129/2000 г. в държавната дейност ”Спорт за всички” за училищата и детските градини, на база защитени проекти, за подпомагане на физическото възпитание и спорта.
- 8. Функция “Икономически дейности и услуги”
Планираните бюджетни разходи са от местните приходи в размер на 4 590 401 лв., от които 216 271 лв. от държавни приходи, в т.ч. преходен остатък 216 271 лв. и от местни приходи 4 374 130 лв. Относителният дял на тези разходи представлява 6,55% от бюджета на общината.
Дейностите, които ще се финансират към тази функция са:
Управление, контрол и регулиране на дейностите по транспорта и пътищата – Предвидени са средства за текущи разходи в размер на 376 180 лв.
Служби и дейности по поддържане, ремонт и изграждане на пътища – От местните приходи са предвидени средства в размер на 892 220 лв.
Други дейности по транспорта – Предвиждат се средства в размер на 157 000 лв. заплащане на поевтиняването на ежемесечните карти за вътрешноградските линии на пенсионери, съгласно решение на Общинския съвет .
Други дейности по туризма – Предвиждат се средства в размер на 350 000 лв. за ОП”Туризъм”.
Общински пазари и тържища – Средствата заложени за общинския пазар са в размер на 534 800 лв.
Други дейности по икономиката – От общинските приходи са предвидени средства в размер 2 056 930 лв., в т.ч. 361 262 лв. за дейност ”Инспекторат, паркинги и гаражи” .
- 9. Функция “Разходи некласифицирани в другите функции”
Заложени са бюджетни разходи в размер на 1 772 772 лв. от местни приходи. Относителният дял на тези разходи представлява 2,53% от бюджета на общината.
Дейностите към тази функция са: “Разходи за лихви”и “Резерв”.
Разходи за лихви –250 000 лв.
Резерв за местни дейности – 1 522 772 лв., заложени са средства за предотвратяване на последици от стихийни бедствия и аварии; средства за реализиране на проекти или устойчивост по проекти и др. непредвидени и неосигурени с финансов ресурс разходи.
ІІІ. КАПИТАЛОВИ РАЗХОДИ
Средствата за капиталовите разходи, отразени в бюджета, са съобразени с предложения проект на разчет за капиталови разходи на община Асеновград за 2022 г. ( Приложение №6 )
Заложените общо бюджетни средства за капиталови разходи за 2022 г. са 12 666 662 лв., по източници както следва:
– от средства от държавния бюджет (целева субсидия за капиталови разходи) и др. целеви трансфери – 1 939 200 лв. от целева капиталова субсидия;
– от преходен остатък – 4 167 013 лв., в т ч. 281 381 от целева капиталова субсидия, 1 205 944 лв. от целеви трансфери, 1 146 616 лв. от остатък от продажби; 1 212 455 лв. от получени отчисления от РИОСВ и други 320 617 лв.;
– от собствени приходи – 5 854 468 лв., в т. ч. 5 606 650 лв. от продажби и 247 818 лв. от други приходи;
– от други трансфери – 705 981 лв.
Заложените капиталови разходи в проекта на бюджета за 2022 г. са 18,06% от общата рамка на проектобюджета.
Допълнително за капиталови разходи по проекти по оперативни програми са предвидени средства в размер 16 532 826 лв.
Общата рамка на предвидените капиталови разходи за 2022 г, заедно със средствата по оперативните програми е 29 199 488 лв., по видове са както следва:
- за основни ремонти на дълготрайни материални активи (§51) – 8 083 748 лв.;
- за придобиване на дълготрайни материални активи (§52) – 4 266 839 лв.;
- за придобиване на нематериални дълготрайни активи (§53) – 213 675 лв.;
- за придобиване на земя (§54) – 102 400 лв.;
- за съфинансиране на капиталови разходи по проекти – 1 770 920 лв.;
- от безвъзмездна помощ по проекти – 14 761 906 лв.
Всички, които се интересуват от темата за бюджета на Асеновград за настоящата година, могат да присъстват на публичното обсъждане, обявено за следващия четвъртък, 31 март. Гражданите могат да изразят своето мнение, свързано с проекта за Бюджет 2022 г., както и да отправят предложение, свързано с него. „Целта на дискусията е представяне на плана за разходване на публичните средства пред гражданите, което е знак за прозрачно управление. Община Асеновград кани всички заинтересовани да присъстват, да изразят мнение, да отправят предложение, да задават въпроси“, казват от Общината с уточнението, че разработването и приемането на общинския бюджет е едно от най-важните решения и то трябва да се взема с активното участие на местната общност.
Така мнението на гражданите може да бъде изразено на спомената дата от 11:30 ч. в зала 601 – на III етаж в сградата на Община Асеновград, там, където се провеждат заседанията на Общинския съвет.
„Събитието ще се проведе при стриктно спазване на противоепидемичните мерки и пропускателния режим в общината“, казват от администрацията в допълнение. Материалите по проекта за бюджета 2022 г. ще бъдат изложени на табло в Информационния център на общинската администрация, а също така и публикувани на сайта на Общината.